פייגלין: בליכוד לא נתנו לי להתעמת מול בנט, הקמפיין היה גרוע

משה פייגלין, ח"כ לעתיד מטעם הליכוד-ביתנו, תוקף את קמפיין מפלגתו בבחירות וטוען כי הסתרת האידיאולוגיה של הליכוד, יחד עם הסתרת הרשימה לכנסת, פגעה אנושות בתמיכת הבוחרים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/01/13 13:06 טז בשבט התשעג

פייגלין: בליכוד לא נתנו לי להתעמת מול בנט, הקמפיין היה גרוע
יחצ, צילום: יחצ

משה פייגלין, בקרוב ח“כ מטעם הליכוד-ביתנו בכנסת ה-19, תוקף היום (א‘) את קמפיין מפלגתו בבחירות האחרונות וטוען כי העובדה שבחרו להסתיר את האידיאולוגיה ההיסטורית של הליכוד, יחד עם חלק מחברי הרשימה לכנסת, פגעה פגיעה אנושה בתמיכה במפלגה.

”הקולות שהצביעו לבנט הצביעו כי חיפשו משמעות ובגלל הקמפיין של הליכוד הם ויתרו על שתי המפלגות ופנו ללפיד. במטולטלת שבין סדר יום יהודי, שזה בערך מה שבנט הציע, לבין השאיפה לסדר יום אזרחי שלפיד הציע - אם הליכוד לא יציג יעד משלו ויעניק משמעות משלו - הוא לא יצלח את הבחירות הבאות“, אמר פייגלין בראיון לרדיו ”גלי ישראל“. לדבריו, ”כשקמפיין המפלגה הסתיר את הרשימה ופינקלשטיין יחד עם קבוצה מגמתית בליכוד, כשכל הפעילים והאידאולוגיה מודרה מהקמפיין הזה, התוצאה הייתה כפי שהייתה. אם לא ייעשה שינוי מהותי, זו תהיה הקדנציה האחרונה של הליכוד בשלטון. אני משוכנע בכך“.

("להתחבר לערכים היהודיים והלאומיים שלנו", פייגלין. צילום: מטה פייגלין)

פייגלין טוען כי לו היה אחראי על קמפיין המפלגה היה מוביל חיבור לשטח, לסניפים ולפעילים - ולשלבם בקמפיין. ”צריך לדבר גלויות על חוקת הליכוד. הליכוד בכלל לא פרסם מצע וברח מעצמו. היה צריך להגיד במפורש שהארץ הזו שלנו, שצריך להחיל ריבונות, להדגיש את ההיסטוריה והנאמנות של הליכוד למען הארץ הזו. להתחבר לערכים היהודיים והלאומיים שלנו“, אמר פייגלין.

”מתחילת הקמפיין היה ברור שהמאבק על קולות הציונות הדתית נמצא בעצם בציר שבין נפתלי בנט למשה פייגלין, עם כל הצניעות“, הוסיף פייגלין, ”מול הרעיון המגזרי מציבים בליכוד את הרעיון שאני מדבר עליו כבר 12 שנה. הצעתי למטה הליכוד: תזמינו את בנט לעימות מולי. תנו לי את האפשרות הזו. אנשי השטח של המטה התלהבו מהרעיון ואני חושב שהיו לי את הכלים לשכנע את הבוחרים בדברים שאני מאמין בהם, אבל משיקולים זרים לחלוטין הדבר הזה לא נעשה“.

”האסון של הציונות הדתית הוא שהאידיאולוגיה שלה לא מתאימה למכשיר הפוליטי המגזרי שלה. במקום לחכות לטלפון מביבי הם היו יכולים להתפקד לליכוד והרשימה הייתה משתלבת בהנהגת המדינה“, סיכם פייגלין.