"יש עתיד" דורשת: מינוי רב ראשי ציוני-דתי

מפלגתו של יאיר לפיד הציבה כתנאי קואליציוני את מינויו של רב ציוני דתי לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לישראל. המפלגה מינתה באופן רשמי צוות ניהול למשא ומתן

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/01/13 13:18 יג בשבט התשעג

"יש עתיד" דורשת: מינוי רב ראשי ציוני-דתי
יש עתיד, צילום: יש עתיד

יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד מינה היום (ה‘) באופן רשמי את צוות ניהול המשא ומתן הקואליציוני מטעם המפלגה, בראשו יעמוד הלל קוברינסקי, מנהל קמפיין המפלגה בבחירות. לצדו יעמדו אורי שני ודני וסלי ואת הצוות ילוו היועצים המשפטיים של המפלגה, עורכי הדין רונן אביאני וגיא בוסי.

כחלק מהדרישות הקואליציוניות של המפלגה, בכוונת ”יש עתיד“ לדרוש את מינויו של רב ציוני-דתי לתפקיד הרב הראשי לישראל. בכך, כפי שדיווחנו אתמול בכיפה, מתחזקים סיכוייו של הרב דוד סתיו, חברו הקרוב של הרב פירון, להתמנות לתפקיד. בסביבתו של הרב סתיו הביעו אופטימיות נוכח ההתרחשויות הפוליטיות. ”הרב סתיו הוא המועמד הציוני-דתי היחיד שהבטיח לעשות שינויים משמעותיים ברבנות הראשית לישראל ולהפוך אותה לנגיש יותר לכלל הציבור“, אומרים מקורביו לכיפה, ”רוב השותפים לקואליציה, כפי שהיא מסתמנת כעת, כבר הביעו מראש תמיכה עקרונית במועמדותו“.

כמו כן מבקשים ב“יש עתיד“ להודיע את פתיחתו של משא ומתן מדיני ולפעול באופן מיידי למען גיבוש מתווה מסודר לשיוויון בנטל. ”אנחנו לא עושים ספינים ולא נמרחים ולא מדברים שטויות“, אמר היום הרב פירון, מספר 2 ברשימה, ”באופן שקוף הצבנו את הדרישות הקואליציוניות שלנו ואנחנו מצפים מהליכוד לפעול בנושא הזה מול המפלגות החרדיות ומול הבית היהודי“.