הרב ליכטנשטיין שובר ימינה: אין פרטנר, אין משמעות לנושאים המדיניים

ראש ישיבת הר עציון ומי שהיה מזוהה כאחד הרבנים הבכירים של השמאל הדתי, טוען כי היום "אין לנושא המדיני שום משמעות מעשית". קרא לתלמידיו להצביע בעד "הבית היהודי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/01/13 11:56 י בשבט התשעג

הרב ליכטנשטיין שובר ימינה: אין פרטנר, אין משמעות לנושאים המדיניים
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

הרב אהרן ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון ומבכירי הרבנים המתונים בציונות הדתית, מגלה עמדות מפתיעות ביחס לסוגיות המדיניות העומדות על סדר היום. דווקא מי שנחשב לאחד מהרבנים המרכזיים בעיני השמאל הדתי בישראל, טוען לקראת הבחירות לכנסת ה-19 כי בתקופתנו ”אין משמעות“ לנושאים המדיניים.

"פעם היתה משמעות לחלוקה הזו בין נושאים מדיניים. היום אין לה משמעות. כולם יודעים שאין לנו פרטנר רציני בצד השני, ולכן העניין הזה של ניצים ויונים אינו אקטואלי“, טען הרב ליכטנשטיין בראיון לעלון ”מצב הרוח“. לטענת הרב ליכטנשטיין, ”כשהייתי מקורב למימד, היתה השאלה המדינית מאוד דומיננטית, אבל היום אין לנושא המדיני שום משמעות מעשית, ויש לפעול יחד בשאר העניינים שבהם כולנו מסכימים ורואים עין בעין את הנושאים שעל הפרק. המקרב בינינו עולה עשרת מונים על המפריד".

("היעד הוא - שכל הציבור שלנו יתלכד סביב הרשימה". הרב ליכטנשטיין. צילום: ישיבת הר עציון)

ראש ישיבת הר עציון, שהביע תמיכה בבית היהודי, טען כי מקומם של נציגים דתיים ברשימות אחרות - אפסי. "נכון שיש יהודיים דתיים במפלגות רבות. אבל שם הם בטלים בשישים. קשה להאמין שיוכלו להשיג משהו. רק מפלגה מאורגנת ומסודרת שמשחקת בזירה הפוליטית על פי הכללים המקובלים, יכולה באמת להגיע להישגים חשובים בנושאים הקרובים“, טען הרב ליכטנשטיין.

לדבריו, ”הבית היהודי“ היא ”המפלגה היחידה שבראש מעייניה השמירה על העניין היהודי ומרבית נציגיה בכנסת שומרי תורה ומצוות. חשוב שתהיה בכנסת נציגות גדולה של הזרם הזה, שמאחד את אהבת התורה עם אהבת הארץ, ואהבת העם עם אהבת המדינה. אני מקווה שהמפלגה תוכל למלא את כל התקוות הגדולות שתולים בה".

ראש ישיבת הר עציון קרא לתלמידיו ”ללכת לקלפי ולהצביע בעד הבית היהודי, איש בל ייעדר“. לדבריו, היעד הוא ”שכל הציבור שלנו יתלכד סביב הרשימה, ושנזכה להביאה לגודל שתוכל לשרת באמונה ובאהבה את כלל עם ישראל. שליחותנו בעת הזאת היא להגדיל תורה ולהאדיר“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן