רון נחמן, ראש עיריית אריאל, הלך לעולמו

נחמן נפטר ביום שישי האחרון לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בן 70 היה במותו. נתניהו ספד לו: "איבדתי חבר יקר, שהיה פטריוט ציוני גדול"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/01/13 18:56 ח בשבט התשעג

רון נחמן, ראש עיריית אריאל, הלך לעולמו
עיריית אריאל, צילום: עיריית אריאל

רון נחמן, ראש עיריית אריאל, נפטר ביום שישי האחרון לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. נחמן, שהיה ראש העיר במהלך שלושה עשורים, הלך לעולמו בגיל 70. הוא יובא למנוחות מחר (ראשון). במותו, הותיר אחריו ארבע בנות ועשרה נכדים.

בעברו כיהן נחמן כח“כ מטעם ”הליכוד“, חבר וועדת הכספים ובוועדת החוקה בכנסת ה-13. היה ממקימי אריאל ועמד בראשות העיר מאז 1985, לאחר שכיהן כסגן ראש העיר בשבע השנים הראשונות לקיומה של העיר.

רבים ספדו לנחמן במותו, בהם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר כי "איבדתי היום חבר יקר, רון היה פטריוט ציוני גדול. אהבתי אותו מאוד. בחזונו הוא הקים את אריאל, ובנה אותה לעיר ואם בישראל. הוא היה מחויב בכל נימי נפשו לתקומת היהודים בארצם ולבניית עיר פורחת בשומרון. עד הרגעים האחרונים הוא פעל לחזק את אריאל ולפתח אותה".

שר החינוך, גדעון סער, ספד אף הוא לנחמן: "רון היה חלוץ בעל עוצמה אדירה של חזון ואמונה. בכוח חזונו ומנהיגותו המיוחדת הוא הקים את אריאל שבשומרון והפך אותה לעיר בישראל. רון היה ציוני מובהק, שאהבת ארץ ישראל ומדינת ישראל יקדו בליבו. רון נחמן היה אדם נחוש שעבד ולחם עד יומו האחרון למען הדרך והערכים שבהם האמין. הוא לחם באומץ גם במחלה הקשה, שהכריעה אותו לבסוף, אך מעט מאוד אנשים זוכים, כפי שזכה רון נחמן, להותיר את חותמם באמצעות מפעל חייהם העומד על תילו גם אחרי לכתם".

נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, אמר ביום שישי האחרון כי ”אין הרבה אנשים בארץ שאפשר לומר עליהם שהקימו עיר. רון נחמן עשה זאת. איש ששילב חלום גדול של הקמת עיר חדשה בשומרון, עם יכולת ביצוע נדירה“. לדבריו, בשנים האחרונות הוא למד רבות מנחמן, אך את השיעור הראשון ממנו קיבל כבר בעת שהיה מנכ“ל מועצת יש“ע: הגעתי אליו ללשכה הוא הסביר לי על העיר, האוכלוסיה וכו. ואז אמר לי "בוא נעלה על הרכב שלי, אעשה לך סיור". נסענו ברחבי העיר ובאזור התעשייה המערבי, ואז קפצנו לתצפית מהיישוב ברקן. רואים משם את כל מרכז הארץ, ומבינים כיצד השומרון שולטת לחלוטין על מדינת ישראל. הוא אמר לי משפט שמאז חזרתי עליו מאות פעמים: "אינך יכול להיות כובש בבית שלך. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. לכן אין ביטוי "כיבוש". חזרנו הביתה““.

”כבר אני מתגעגע לרון, לאישיות שלו, לדעות המוצקות שלו, לכושר הביצוע, ולאהבה האדירה שלו לעיר אריאל שבנה ולכל ארץ ישראל“, סיכם בנט.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן