סער באריאל: בעתיד לא נוכל לדמיין את השומרון בלי אוניברסיטת אריאל

בטקס חגיגי לכבוד ההכרה באוניברסיטת אריאל, קרא שר החינוך לראשי האוניברסיטאות: "חבקו את אחותכם הקטנה שזה עתה נולדה, תתרוממו מעל אינטרסים קטנים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/01/13 15:17 כ בטבת התשעג

סער באריאל: בעתיד לא נוכל לדמיין את השומרון בלי אוניברסיטת אריאל
ששון תירם, צילום: ששון תירם

באוניברסיטת אריאל חגגו היום (ד‘) את ההחלטת ההכרזה על המוסד האקדמי כאוניברסיטה, בטקס רשמי בו השתתף גם שר החינוך גדעון סער. סער, שנשא דברים שטקס, אמר כי הוא ”שמח להיות באוניברסיטה השמינית במדינת ישראל“.

"מול כל ההתקפות וההתנגדויות מצד גורמים שונים ומשונים לא ניתן היה להשלים את המהלך ללא הגיבוי של ראש הממשלה - הגורם המרכזי שאיפשר לנו להגיע ליום הזה", אמר שר החינוך, "עשינו דבר המביע השקפת עולם - להרחיב את ההשכלה הגבוהה גם לפריפריה - הקמנו את בית הספר לרפואה בצפת, שגם למהלך הזה היו התנגדויות. היום זו כבר השנה השנייה שיש בית ספר לרפואה חדש בישראל. הוא נותן תנופה גדולה לסביבה, בשורה גדולה לצעירים ולמערכת ההשכלה הגבוהה".

סער ציין כי "הקמת האוניברסיטה השמינית היא מהלך בדיוק באותו הכיוון- להוסיף חכמה, להוסיף תחרות ולהוסיף דעת". לדבריו, "האוניברסיטה האחרונה הוקמה לפני 40 שנה, גם לכל הקמת אוניברסיטה לפני כן התנגדו האוניברסיטאות האחרות. אף פעם לא רצו להרחיב את המועדון - במובן הזה זה שידור חוזר. זו האוניברסיטה היחידה שהוקמה על פי קריטריונים ואמות מידה, האחרות הוקמו על פי החלטות לגיטימיות, אך ללא אמות מידה".

("עכשיו זו כבר עובדה מוגמרת". השר סער, היום. צילום: ששון תירם)

שר החינוך קרא לראשי האוניברסיטאות למשוך את עתירתן לבג"ץ נגד ההחלטה. "עכשיו יש עובדה מוגמרת - חבקו את אחותכם הקטנה שזה עתה נולדה. תתרוממו מעל אינטרסים קטנים, הרי בעתיד איש לא יזכור את המאבק", אמר סער, "בעתיד יהיה רק מוסד אקדמי מפואר ומשגשג, שלומדים בו כבר למעלה מ10,000- סטודנטים- יהודים וערבים, שמקיים שיתופי פעולה עם מוסדות מחקריים מובילים בעולם. בעתיד לא ניתן יהיה לדמיין את השומרון בלי אוניברסיטת אריאל כפי שלא ניתן לדמיין היום את באר שבע ללא אוניברסיטת בן גוריון".