הרב פירון: לאפשר נישואין אזרחיים לכל המעוניין בכך

הרב שי פירון, מספר 2 ברשימת "יש עתיד", מביע תמיכה בנישואין אזרחיים גם למי שאינם מוגדרים "פסולי חיתון". לדבריו, "אינני יכול למנוע זאת מאדם שחי במדינה ומשלם מיסים". הדגיש כי תהיה הפרדה בין נישואין הלכתיים לאזרחיים

חדשות כיפה אריאל הורוביץ 29/12/12 18:43 טז בטבת התשעג

הרב פירון: לאפשר נישואין אזרחיים לכל המעוניין בכך
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

"אדם ששירת בצבא שירות מלא, חי במדינה ומשלם מיסים, ורוצה להינשא בנישואין אזרחיים, אין באפשרותי למנוע את זה ממנו" - כך טען הרב שי פירון, המתמודד לכנסת במקום השני ברשימת "יש עתיד", בדברים שנשא בפאנל בנושא דת ומדינה שהתקיים ביום חמישי האחרון בירושלים.

בפאנל, שיזמו קואליציית ”עיקר“ למען מסורבות הגט וקהילת ”שירה חדשה“ בירושלים, אמר הרב פירון כי "צריך להפריד בין האמונות והדעות הפרטיות שלי לבין הדרך שבה יש לנהל מדינה. האמונה שלי היא שהדרך ההלכתית היא הדרך הראויה להינשא, אך אין זה נכון למנוע מבני אדם להינשא אחרת. אני לא שמח בזה, אבל אני רוצה לאפשר את זה".

("לא שמח, אבל רוצה לאפשר זאת", הרב פירון. צילום: יש עתיד)

"ישנו מתח בין היהדות לבין הדמוקרטיה במדינת ישראל", הוסיף הרב פירון, "וצריך לגשר עליו. הסטטוס-קוו ההיסטורי בין הדתיים לחילונים הוא האסון הגדול ביותר ליהדות. אלו שמשמרים אותו כערך לא מבינים שהם מתעסקים בנשף מסיכות. אפשר לספר על הסטטוס קוו, אפשר להתגעגע אליו, אבל הוא כבר מזמן התמוטט. אם שליש מאזרחי מדינת ישראל התחתנו השנה בנישואין אזרחיים, זה אומר משהו. אני תומך בסטטוס קוו חדש, שייצור מפגש בין הערכים היהודיים לערכים הליברליים. אלה דברים שחברה צריכה לנהל עליהם שיח".

הרב פירון הביע תמיכה בפתיחת אפשרות למסלול של ברית זוגיות - גם אם הוא ייקרא 'נישואין אזרחיים' - לא רק לפסולי חיתון אלא גם לאלו שאינם מעוניינים בחתונה אורתודוקסית. "אני מתנגד לנישואין כאלו באופן אישי, אך כדמוקרט אני חייב לאפשר זאת לאלו שרוצים", הדגיש. הרב פירון ציין כי בכל עמדותיו בנושא דת ומדינה הוא נועץ בגדולי הרבנים בציונות הדתית, ולדבריו "לא כולם מוכנים לומר את הדברים בקול רם".

ביחס לשירותי הדת במדינה הביע הרב פירון תמיכה במודל הקהילתי של תנועת ”נאמני תורה ועבודה“, ואמר כי "יש לעבור לתקצוב קהילתי: כל קהילה תקבל תקציב ומאפיינים משלה. אם יש קהילה רפורמית, היא תקבל תקציב ורב רפורמי, אם היא אורתודוקסית היא תקבל רב אורתודוקסי, וכן הלאה. העולם הדמוקרטי מחייב הקצאת משאבים באופן שווה, ואנחנו חייבים לאפשר זאת".

בסיום דבריו ציין הרב פירון כי נושאי דת ומדינה יהוו חלק משמעותי מסדר יומה של מפלגת יש עתיד בכנסת הבאה. "אם יהיה לנו כוח ועמדת השפעה, אני מבטיח שנפעל לשינויים משמעותיים בתחומים האלה. זה קריטי לסדר יומה של מדינת ישראל", סיכם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן