ראש הממשלה על הגרעינים התורניים: "מחזקים את חוסנה הפנימי של ישראל"

הגרעינים התורניים זכו בפרס בגין, כאות הערכה על תרומתם ופעילותם למען עם ישראל. נתניהו: "הפעילות בכל הארץ היא סולידריות אמיתית, שלא על מנת לקבל פרס"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/12/12 14:03 כח בכסלו התשעג

ראש הממשלה על הגרעינים התורניים: "מחזקים את חוסנה הפנימי של ישראל"
מרכז מורשת רבין, צילום: מרכז מורשת רבין

הגרעינים התורניים זכו אמש (ג‘) בפרס בגין, שהוענק להם כהערכה על תרומתם ופועלם למען עם ישראל. השנה החליטה ועדת הפרס להעניק את הפרס הכספי בסך 50 אלף שקל למועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות בישראל. לצד זה, הוענקו אותות ההוקרה לטייס הקרב שנפצע במלחמת לבנון נועם גרשוני, ולד"ר יהודה דוד, עבור פעילותו ההסברתית כנגד עלילת הדם המאשימה את חיילי צה"ל ברצח הילד מוחמד א-דורה.

מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות בישראל הינה גוף המאחד בתוכו 14 ארגונים המייצגים כ-180 גרעינים חברתיים וקהילתיים ברחבי הארץ. הקמתה של מועצת הקבוצות המשימתיות הינה פרי שותפות בין תנועות, ארגונים ורשתות של קהילות וקבוצות משימתיות בכל רחבי הארץ. המועצה מורכבת מזרמים שונים בחברה הישראלית: גרעיני בני המקום, תנועות מחנכים, גרעינים תורניים וקהילות חילוניות, במטרה לחזק את המרקם החברתי במדינת ישראל על ידי פיתוחם של ארגונים אלו.

הפרס הוענק עבור פעילותם יוצאת הדופן של עשרות הגרעינים של משפחות וצעירים, דתיים וחילונים אשר מקימים גרעינים קהילתיים באזורים מוחלשים על-מנת להתגורר בהם ולהעצימם מבפנים. בנימוקי הועדה למתן הפרס נכתב כי "מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות עבור פעילותכם בתמיכה וסיוע לגרעינים חברתיים וקהילתיים ברחבי הארץ וחיזוק הפריפריה וחוסנה הפנימי של מדינת ישראל".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לזוכים כי "הבחירות של חברי ועדת הפרס מרגשות. אני רוצה להודות לגרעינים הקהילתיים, אני שומע על העבודה שלכם בכל רחבי הארץ. זו אותה אחווה וסולידריות אמיתית שלא על מנת לקבל פרס".

ש"י תובל, מנכ"ל ”קרן קהילות“, הוסיף כי ”חיבור זה של קבוצות בעלות תפיסות שונות בחברה הישראלית מהווה בשורה גדולה לעם ישראל ולמדינה. אנו מודים למרכז מורשת בגין שהכיר בחשיבות של הקהילות המשימתיות והתאגדותם ביחד".