הרב נבון: יותר דתיות מתגייסות לצה"ל, בשל הבעיות בשירות הלאומי

הרב חיים נבון סבור כי בשל הבעיות הבירוקרטיות והעדר מנגנוני הבקרה הפנימיים במערך השירות הלאומי, יותר ויותר בנות דתיות מוצאות את הגיוס לצה"ל כאופציה עדיפה יותר. "מסגרות השירות הלאומי צריכות לבדוק עצמן", אמר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/12/12 13:50 כז בכסלו התשעג

הרב נבון: יותר דתיות מתגייסות לצה"ל, בשל הבעיות בשירות הלאומי
עצמי, צילום: עצמי

הרב חיים נבון, רב קהילה במודיעין, מתייחס היום (ג‘) לדיווח בכיפה אודות עלייה במספר הבנות הדתיות המתגייסות לצה“ל וקובע, להתרשמותו, כי הסיבה לכך היא הבעיות המובנות במערך השירות הלאומי אשר דוחק את רגלי הבנות הדתיות לאופציה של שירות צבאי, שלעתים נוחה להן יותר.

”הרושם שלי הוא שלא טוב לבנות הדתיות בשירות הלאומי“, העריך הרב נבון בעמוד הפייסבוק שלו, ”הן צריכות להתחרות על מספר תקנים מצומצם. את כל השמינית הן מבזבזות על נסיעות ברחבי הארץ, כדי להתחנן לאיזה רכז הדרכה במדרשה זניחה שיסכים לשקול את מועמדותן לשירות לאומי“.

מניסיונו האישי, העיד הרב נבון כי ”יש לי תלמידות בשירות לאומי ובצבא, ואני חייב לומר שהרושם שלי הוא שאלו המשרתות בצבא הרבה יותר מוגנות. לא שאין בעיות בצבא, אבל יש מערכת מסודרת, בעוד הבנות בשירות לאומי מרגישות פעמים רבות שאין עם מי לדבר. אמר לי אדם המעורה בנושא: אם חיילת מתלוננת שחייל אחר מטריד אותה - יעמידו אותו למשפט; אם בת שירות בבית חולים מתלוננת שאחד העובדים מטריד אותה - למעשה בדרך כלל יעבירו אותה לשרת במקום אחר“. עובדה זו ציין הרב נבון בהסתייגות כי מדובר בשמועות ולא במידע וודאי.

”מעבר לשאלות העקרוניות בנוגע לגיוס בנות, נדמה לי שמסגרות השירות הלאומי, שיש להן וודאי חשיבות גדולה והצלחות יפות, צריכות לבדוק את עצמן היטב“, סיכם הרב נבון, שהדגיש כי דבריו בנוגע לגיוס בנות דתיות לצה"ל נכונים ביחס לקבוצות בנות המתגייסות יחדיו - אופציית גיוס שמוצעת כיום, לבנות דתיות, במסגרת גיוסן לצה"ל.