רבני "בית הלל" נפגשו עם הרב מלמד

הפגישה נועדה לגשר ולעמוד על הפערים התפיסתיים בין שני הזרמים המרכזיים בציונות הדתית – המתונים מול החרד"לים. הרב מלמד אמר לרבנים כי הם "מרבים קידוש השם", ואלו ביקשו להדק את שיתוף הפעולה איתו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/11/12 09:09 טו בכסלו התשעג

רבני "בית הלל" נפגשו עם הרב מלמד
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

פורום הרבנים "בית הלל" נפגש השבוע עם הרב אליעזר מלמד, ראש הישיבה ורב היישוב הר ברכה, לשיחה על הנושאים המשותפים והשונים בין שני הזרמים בציונות הדתית - הרבנים המתונים מול אחד הרבנים הבכירים במגזר המייצג את החרד"לים.

הפגישה, בה השתתפו הרב צבי קורן והרב רונן נויבירט מ"בית הלל", נועדה ליצור קשר קרוב יותר בין רבנים בעלי תפיסות שונות. הרב קורן ציין כי הפגישה בין הצדדים הייתה חיובית וכי "היה חשוב לרב מלמד להזהיר אותנו שלא יווצר מצב בגלל בית הלל שמישהו יכפה על אנשים כמוהו לנהוג כבית הלל".

הרב מלמד, מנגד, הסביר לרבני "בית הלל" כי הוא רואה חשיבות גדולה מאד ביצירת אלטרנטיבה לחרדים, אחרת אנשים שמתקרבים לתורה ומצוות יהיו רובם כולם חרדים, וגם דתיים לאומיים רבים יתחרדו. ב"בית הלל" ציינו כי הם :רואים לנגד עינינו ציבור מסורתי, ציבור דתי, וגם ציבור כללי, אנשים שבלי הדרך שלנו לא יוכלו למצוא את עצמם כחלק מהציבור האורתודוקסי, או להתקרב ולחזק את הזהות היהודית שלהם". בתגובה לכך הסכים הרב מלמד כי רבני "בית הלל" אכן "עושים קידוש השם".

אחד הנושאים המרכזיים בשיחה המשותפת היה שילובן וקידומן של נשים בחברה הדתית. הרב מלמד ציין כי גם בהר ברכה היו נשים שאמרו קדיש, במקביל לאמירת קדיש על ידי גברים, וכי רוב הנשים עובדות ולוקחות חלק בתפקידי ציבור במזכירות היישוב. עוד ציין הרב מלמד כי הוא מעודד ביישוב את תוכנית "שילובים", במסגרתה נשים לומדות לתואר שני ושלישי ומשלבות זאת עם לימוד תורה.

כמו כן גילה הרב מלמד התנגדות לביקורת שנמתחה על תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך. הרב קורן ציין כי "הרב מלמד הביע גם תמיכה בגישות שונות בלימוד תנ"ך, והבהיר שהוא לא שותף להתנגדות לתכנית החדשה בהנהגת המפמרי"ת מירי שליסל, ובוודאי לא לדרך שבה התנגדות זו בוטאה".

שני הצדדים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר ובשיתוף פעולה. "נוצר בינינו ערוץ ישיר, ערוץ של כבוד הדדי, לכל עניין ומצב בעתיד", סיכם הרב קורן.