בג“ץ: שילוב נשים בוועדה למינוי דיינים - חשוב וראוי

חרף מצוקת כוח האדם במערכת בתי הדין הרבניים, קבעו שופטי בג“ץ כי הוועדה למינוי דיינים תתכנס רק לאחר הבחירות ולאחר שהכנסת והממשלה יביעו דעתן בנושא שילוב נשים כנציגות קבועות בוועדה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 26/11/12 14:15 יב בכסלו התשעג

בג“ץ: שילוב נשים בוועדה למינוי דיינים - חשוב וראוי
ori, צילום: ori

שופטי בג“ץ קבעו היום (ב‘) כי שילוב נשים בוועדה למינוי דיינים הוא חשוב וראוי, אך נכון לעכשיו הם מעדיפים לדחות את הדיון בנושא עד לאחר הבחירות והרכבת הכנסת והממשלה, כדי שאלו ”יפעלו בעצמם למען הייצוג ההולם“.

בדיון שהתקיים בעתירת תנועת הנשים הדתיות ”אמונה“ ו“מרכז צדק לנשים“, שדרשו שילוב נשים בועדה, נמסר בשמו של היועץ המשפטי לממשלה כי בכוונתו להנחות את הממשלה ברוח זו של שופטי בג“ץ ולאחר שהכנסת הבאה תבחר ותצא לדרך. התוצאה המעשית של ההחלטה היא שהוועדה למינוי דיינים לא תתכנס חרף מצוקת בתי הדין הרבניים, גם בחצי השנה הקרובה.

כפי שדווח השבוע בכיפה, בכירים בהנהלת בתי הדין הרבניים התריעו מפני חשש לקריסת מערכת בתי הדין הרבניים, לאחר שזו כבר איננה עומדת בעומסי הדיונים, מפאת העובדה כי זה למעלה משלוש שנים שלא מונו דיינים לבית הדין הרבני הגדול. כמו כן, מזה למעלה משנתיים לא מונו דיינים גם לבתי הדין האזוריים. בתקופה הזו פרשו יותר מ-10 דיינים, שאיש לא מילא את מקומם.

בבתי הדין טוענים כי בתקופת השפל הזו ירדה התפוקה שלהם ב-13%. כמו כן, בבית הדין הרבני הגדול - הערכאה העליונה במערכת בתי הדין - נותרו רק שני דיינים במקום שבעה, ונאלצים שם להיעזר בדיינים זמניים, שתקופת כהונתם מוגבלת.