הרב מלמד בעד רומני: "אובמה – מהנשיאים העוינים שקמו לישראל"

הרב אליעזר מלמד קרא לאזרחי ארה"ב להצביע בעד המועמד מיט רומני, לאור מדיניות החוץ של הנשיא המכהן ברק אובמה, אשר לדבריו פגע הן בישראל והן בארה"ב

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 25/10/12 10:11 ט בחשון התשעג

הרב מלמד בעד רומני: "אובמה – מהנשיאים העוינים שקמו לישראל"
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

הרב אליעזר מלמד, רב היישוב וראש הישיבה בהר ברכה, קורא לאזרחי ארה"ב להצביע בעד המתמודד מיט רומני לנשיאות, זאת בטענה כי אובמה היה "אחד הנשיאים העוינים שקמו לישראל".

הרב מלמד דווקא הביע תקווה, בראשית דרכו של אובמה, בכוונותיו של הנשיא הנבחר. "כשנבחר אובמה לנשיא חשתי יחד עם רבים התרוננות רוח. נבחר נשיא אפריקני שגם נשוי לאישה מצאצאי העבדים למשרה הרמה ביותר על ידי רוב אזרחי המעצמה העולמית, לבנים ושחורים כאחד. דמעות עמדו בעיני כשראיתי תמונה של אפרו-אמריקנים ניצבים זקופים בהדרת כבוד ליד השדרה המובילה לבית הלבן, ומלווים במבטם את כניסת הנשיא החדש ברק אובמה למשרה הרמה", תיאר הרב מלמד במאמר שיתפרסם בעיתון "בשבע" בסוף השבוע הקרוב.

"הייתה תקווה שאדם כמוהו יבין את העם היהודי שהעניק לעולם את בשורת החירות ויסודות המוסר, ויסכים כי אחר אלפיים שנים של גלות וייסורים, ראוי לו לעולם לסייע לעם היהודי לחזור לארצו, אך לדאבון לבנו התברר שהוא אכן אחד הנשיאים העוינים שקמו לישראל", הוא הוסיף.

(תמיכה בלתי צפויה. מיט רומני. צילום: מטה רומני)

אלא שהמציאות, לטענת הרב מלמד, הוכיחה כי ההפך הוא הנכון. "במקום לסייע לבניין הארץ על ידי עם ישראל, לתפארת העולם כולו, החל אובמה ללחוץ להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון ובירושלים, ולפני שנתיים, בעת שנגמרה תקופת ההקפאה, במקום להכיר בגודל הקרבן של ישראל ולתבוע מהערבים לוותר, המשיכו אובמה וחבר שריו ויועציו לדרוש בגסות רוח מממשלת ישראל להקפיא את בניין ירושלים ויהודה ושומרון, ובכך הביאו קללה על ארצם ועל עמם. וכך אכן אירע, שהאינטרסים האמריקנים במזרח התיכון ובכל העולם נפגעו", הסביר.

כיוון שכך, הרב מלמד הסביר כי "ראוי לכל אזרח אמריקני שמאמין בה' ובנביאיו לבחור במיט רומני לנשיאות ולבחור לסנאט ולקונגרס בידידי ישראל אמיתיים, במי שמאמין שארץ ישראל כולה שייכת לעם היהודי כפי שהבטיח ה' לאברהם יצחק ויעקב, בין אם הוא מועמד המפלגה הרפובליקנית ובין אם הוא מועמד המפלגה הדמוקרטית".

לטענתו, אחריות גדולה מוטלת על כל אזרח בארה"ב, לבחור בנשיא הנכון. "כפי שלמדנו בתנ"ך, היחס לעם ישראל הוא מפתח וקנה מידה לעמדה המוסרית של אומות העולם ומנהיגיהן. לכן יש מקום לקבוע עמדה כלפי הנשיא וכלפי הנבחרים לקונגרס ולסנאט לפי יחסם לישראל. לתמוך במי שתומכים בשיבת ישראל לארצו ומתנגדים לערבים שרוצים לגזול את הארץ מידינו ולהחזירה לשממה", סיכם הרב מלמד.