הרב אבינר לחוטובלי: אם ממילא יש ח"כיות, עדיף לבחור בטובות ביותר

בעקבות פסק ההלכה שפורסם בכיפה ועורר סערה, מסביר הרב אבינר כי למרות "האידיאל של תורה שנשים לא תהיינה בפוליטיקה, אם ממילא יש ח"כיות, עדיף לבחור במי שתביא ברכה גדולה לאומה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/10/12 13:58 ח בחשון התשעג

הרב אבינר לחוטובלי: אם ממילא יש ח"כיות, עדיף לבחור בטובות ביותר
Arielhorowitz-cc-by, צילום: Arielhorowitz-cc-by

הרב שלמה אבינר, שפסק ההלכה שלו שאוסר על התמודדות נשים לכנסת פורסם אתמול לראשונה בכיפה, שיגר מכתב לח"כ ציפי חוטובלי ולמתמודד לרשימת "הבית היהודי", שולי מועלם, בו הוא כותב להן כי על אף עמדתו העקרונית, הרי שהוא תומך בהתמודדותן ומעורבותן הפוליטית בריצה לכנסת.

(צילום: אתר הכנסת)

"ודאי האידיאל של תורה הוא שנשים לא תהיינה מעורבות בפוליטיקה, אבל ברור שאם ממילא יש נשים שהן חברות כנסת, ודאי שיש לבחור בעד הנשים שתבאנה את הברכה הכי גדולה לאומה, ולאור זאת, כיוון שיש בליכוד מקומות משוריינים לנשים, יישר כוחך על פעלך המבורך", כתב הרב אבינר לחוטובלי.

במכתב אחר התייחס הרב אבינר גם למתמודדת שולי מועלם, וציין כי "שולי היא אישה יראת שמיים, בעלת מידות טובות, מלאת תורה, שפעלה רבות למען עם ישראל והתורה, וכמה יש להתפאר מבנות ישראל אלו שצמחו מתוכנו". עוד נשאל הרב אבינר לאיזו מתמודדת כדאי להצביע לרשימה ל"בית היהודי", ולאור תמיכתו בעבר במתמודדת איילת שקד, הסביר הרב אבינר כי "השיקול שלך צריך להיות מי יותר מוכשר למעשה להקים את 'הבית היהודי' לתחייה ממצבה האומלל".