המתיישבים כבשו את העיתון הרשמי של הרשות הפלסטינית

"אל חייאת אל ג´דידה", היומון הרשמי היוצא לאור ברמאללה, סיקר בהרחבה את פעילות תנועת "ארץ שלום", אותה מוביל הרב מנחם פרומן. הפלסטינים, מסתמן, הופתעו מהתופעה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 21/10/12 13:39 ה בחשון התשעג

"מיעוט מתנחלים מעוניין לעשות שלום עם הפלסטינים", זו הייתה כותרת אחת הכתבות שהתפרסה בסוף השבוע שעבר בעיתון הרשמי של הרשות הפלסטינית, "אל חייאת אל ג'דידה". "מיעוט המתנחלים" הם כמובן קבוצת 'ארץ שלום' של נחום פצ'ניק והרב מנחם פרומן, שהצליחה לפרוס את משנתה בעיתון הפופולארי ברמאללה.

בכתבה מוצג חבר התנועה, המשורר אליעז כהן, כמי ש"בניגוד לרוב המוחלט של המתנחלים, סבור כי השלום יושג דרך הכרה הדדית בזכות של כל אחד מהצדדים על הארץ עצמה". אליעז מופיע בכתבה כמי שסייע למוחמד סעד לקבל אישור מ"צבא הכיבוש" לבנות דירות בכפר ח'ירבת זכריא "שבגדה המערבית הכבושה".

על נחום פצ'ניק, מייסד "ארץ שלום'" יחד עם הרב מנחם פרומן, נאמר בכתבה כי הוא בעל "זקן, כיפה מסורתית והוא נועל סנדלים כמו כל מתנחל קיצוני טיפוסי שרחוק מהדיאלוג עם הפלסטינים", אולם אף על פי כן כותבים בעיתון כי הוא והתנועה "מעודדים שיתוף פעולה דתי, חברתי וכלכלי עם הפלסטינים".

בעיתון הסבירו כי "תנועת 'ארץ השלום' הינה יוצאת דופן בקרב חוגי מתנחלים רבים, היא אינה פופולארית ובמקרה הטוב אולי יחשיבו אותה כקבוצה של אידיאליסטים משוגעים או כקבוצה של בוגדים". על תיאור זה עונה פצ'ניק: "אני משוגע על השלום".

איבראהים ענבאווי מרמאללה, החבר בתנועת "ארץ שלום, מציין בכתבה כי "מתנחלים אלה מוכנים לחיות במדינה הפלסטינית, להיות חלק מהעם הפלסטיני ולשאת דרכון פלסטיני". עוד בכתבה מספר פצ'ניק על פרויקט של שדה חקלאי, "חקל אללה" או בעברית "שדה אללה", שדה משותף לערבים ויהודים אשר את יבולו תורמים בתנועה למשפחות נזקקות בחברה הפלסטינית והיהודית, זאת "מאחר שאנו סבורים כיהודים ומוסלמים שהאדמה בסופו של דבר שייכת לאללה", מנמק פצ'ניק.