אורבך: דעיכת "מעריב" תשפיע מהר מאוד גם על המגזר שלנו

ח"כ אורי אורבך מתח ביקורת על הציבור הדתי לאומי, העומד מנגד לסגירת "מעריב" ופיטורי מאות מעובדיו, וטען כי מדובר ב"עוד אבן שנשמטת מעולמנו התרבותי החופשי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/09/12 11:04 ד בתשרי התשעג

אורבך: דעיכת "מעריב" תשפיע מהר מאוד גם על המגזר שלנו
יעקב גולן-cc-by-sa, צילום: יעקב גולן-cc-by-sa

ח"כ אורי אורבך ("הבית היהודי") מתייחס היום (ה') לחשש מפני סגירת העיתון "מעריב" ופיטורים מאות מעובדיו בעקבות רכישתו על ידי מו"ל העיתון "מקור ראשון", שלמה בן צבי. אורבך אף קישר את העניין לפטירתו של הפזמונאי חיים חפר ולניסיונות ההשתלטות על תוכניתה של העיתונאית קרן נויבך ב"קול ישראל".

"פזמונאי שמת, עיתון שגוסס, תוכנית רדיו שהשלטון מנסה להצמית - כל אלו הם אבנים שנשמטות מעולמנו התרבותי החופשי", כתב אורבך בעמוד הפייסבוק האישי שלו, והוסיף כי חרף התחושה במגזר הדתי, לא מדובר בנושא הרחוק ממנו - אלא קרוב מאוד גם לסרוגי הכיפה.

"גם אם נדמה לנו ש"ככה זה", או ש"מגיע להם", הדעיכה הזו של נכסי תרבות וחופש, של סמלי תרבות ואדני יצירה, מגיעה עד מהרה גם אליך: לעיתון שלך, למשורר "שלך". כשהאוויר של זולתך הולך ומצטמצם, גם אתה תתחיל להשתעל", סיכם אורבך.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן