דו קיום? מתנחלים יחלקו סוכריות לילדים פלסטינים

במסגרת יוזמה חדשה של תנועת המתיישבים "ארץ שלום" יגיעו המתיישבים לאזור שער בנימין ויחלקו סוכריות לפלסטינים לרגל חג העיד אל-פיטר: "אפשר להגיע ליחסים נורמליים"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 09/08/12 02:00 כא באב התשעב

דו קיום? מתנחלים יחלקו סוכריות לילדים פלסטינים
Hamed Saber -cc-by, צילום: Hamed Saber -cc-by

יש שזורקים סוכריות בבר מצווה, יש שפשוט אוכלים אותם ויש כאלה שמחלקים אותם לערבים. יוזמה חדשה של תנועת "ארץ שלום" תצא בשבוע הבא למתחם הקניות "רמי לוי" בשער בנימין המשותף ליהודים ולערביים ותחלק סוכריות לילדים ערביים. מועד היוזמה נקבע בשל התאריך המיוחד הוא ערב חג העיד אל פיטר, החג המסמן את תום חודש הרמדאן, שחל בתאריך זה. ב"ארץ שלום" מתכוונים בנוסף לסוכריות הילדים לצרף אף פתק מעוצב ובו יהיה כתוב "לאחינו המוסלמים, חג שמח מהשכנים היהודים".

בתנועה לא תולים ביוזמה תקוות גדולות אך בהחלט משוכנעים כי יש בדבר "להזיז משהו למישהו". בימים אלה עומלת התנועה על גיוס מתנדבים למבצע הסוכריות, מתנדבים אלה יעברו תדרוך קצר על אופן הפעילות בשטח.

יקי פריד, מי שאחראי על היוזמה מטעם "ארץ שלום", אומר לכיפה "מעבר לפוליטיקה ולמערכת היחסים הלאומית בין ערבים ליהודים, ברמת בני האדם והשכנים אפשר להגיע למצב של יחסים נורמליים. אנחנו נמצאים פה ביהודה ושומרון והמטרה היא לנסות ליצור שיתוף פעולה יומיומי עד כמה שאפשר. היו זמנים שהיו מערכות יחסים טובות של ערבים עם תושבי עפרה שם אני גר. לא יודע האם יש סיכוי לעשות שלום ברמה הלאומית הפוליטית אבל בהחלט יש אפשרות ליצור קשרים מלמטה, יחסי שכנות טובים".

פריד צופה תגובות טובות בהם ערבים שישתפו פעולה ויפנו לאתר התנועה אולם יחד עם זאת צופה גם תגובות נזעמות הן מהצד הערבי והן מהצד היהודי. חרף זאת הוא אומר: "אנחנו נשרוד גם את זה".

בתנועת ארץ שלום עומלים בימים אלה על פרויקטים נוספים שתפקידם לגשר בין יהודים לערבים ולהעמיק את הקשר ביניהם. בין היוזמות החדשות מתכננים בתנועה לצאת למאבק יהודי-ערבי כנגד תאונות הדרכים שהפכו למטרד ביהודה שומרון ובנימין. כמו כן, מתכוונים בתנועה להוציא עלון חדש בשם "מכתוב" בו יכתבו יהודים וערבים ובדומה לכך יפתחו בתנועה אתר אינטרנט בו יוכלו יהודים וערבים לשתף האחד את השני ביצירות בפרוזה ושירה.

לפניות לכתב - desk@kipa.co.il