Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
משקפי הצניעות ישמרו לכם על העיניים - כיפה

משקפי הצניעות ישמרו לכם על העיניים

המילה האחרונה ברחוב החרדי: "משקפי צניעות", משקפיים המטשטשות את הראייה ומאפשרות לראות באופן ברור רק למרחק של שלושה מטרים בלבד, שהפכו ללהיט עבור "שמירת העיניים"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 06/08/12 15:35 יח באב התשעב

משקפי הצניעות ישמרו לכם על העיניים
Lisa Mathon-cc-by-sa, צילום: Lisa Mathon-cc-by-sa

אחרי נשות הטאליבן והפרדת הרחובות בין גברים לנשים, בימים אלה נכנס אל הרחוב החרדי הפטנט החדש - "משקפי צניעות". המשקפיים מאפשרות לראות באופן ברור רק ממרחק שלושה מטרים כאשר מעל למרחק זה הן מטשטשות את הראיה לבל יחזה הגבר בבנות ישראל.

המשקפיים מיועדות לגברים חרדיים אשר נאלצים להימצאות בסביבה בה נמצאות גם נשים ורוצים לשמור על עצמם. גבר בעל משקפיים אמנם לא יוכל לענוד שני זוגות אך בשבילו הומצאה "מדבקת הצניעות" אשר פעולת באותו האופן אותה הוא יוכל להדביק על משקפיו ולהרגיש בטוח יותר בצאתו מן הישיבה או מן הבית.

עזרי הצניעות החדשים נמכרים בירושלים במחיר זעום על מנת שרבים יוכלו לרכוש אותם כצו השעה ולשמור את עיניהם מן התועבה. טרם התפרסמה תמיכה מפורשת של רבנים חרדיים במשקפיים ובמדבקות הצניעות אולם סביר להניח כי מי שתמך בתופעת "נשות הטאליבן" יקבל את הסטארט-אפ החדש בזרועות פתוחות. הרב אבישלום מונייצר מהישיבה החרדית "אמת ושלום" בראש העין אמנם אינו תומך במפורש אך כותב במאמר בענייני צניעות כי "אדם שמרכיב משקפיים מצווה עליו להוריד את המשקפיים כשהולך ברחובות העיר ויש מראות פריצות כיון שיכול למנוע מעצמו לראות מראות אסורות... אדם שמרכיב משקפיים, בכל הזדמנות שיש לו אפשרות יסיר את משקפיו וכך ישמר מראיות אסורות".

גם הרב יעקב אריאל נשאל באתר "ישיבה" האם "איסור ראיית מראות אסורים קטן כאשר הראייה היא מטושטשת?" וכך ענה: "רק אם מספר המשקפיים גבוה הטשטוש מקל על הבעיה".

לפניות לכתב - desk@kipa.co.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן