הרב טאו: הבית הוא מקום האישה ולא המרחב החברתי

בחוברת "שעשני כרצונו" נוקט נשיא ישיבת "הר המור", מוביל זרם "הקו", גישה חרדית קיצונית שמתווה מחדש את גבול החרד"ל. הוא קובע כי "השכלה לנשים תפגע באיכות החיים של האומה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/07/12 22:17 יא באב התשעב

הרב טאו: הבית הוא מקום האישה ולא המרחב החברתי
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

נשיא ישיבת הר המור ומוביל זרם "הקו", הרב צבי טאו, חיבר חוברת העוסקת במעמד האישה, בה הוא קובע כי "השכלה לנשים תפגע באיכות החיים של האומה" וכי "הבית הוא המקום של האישה - ולא המרחב החברתי".

על פי קטעים מהחוברת "שעשני כרצונו", שפורסמו ב"הארץ", מסביר הרב טאו כי לאיש ולאישה תפקידים שונים וכי החלוקה ביניהם מבוססת על הייעוד הטבעי של האישה, שלא אמורה להיות עסוקה "במעמקי המדעים והמוסריים מצד תכונות נפשן", אלא בגידול ילדים. "עיסוקים אלה שייכים לתעודתה הטבעית של האשה ואלוהים ברא בקרבה כישרונות המתאימים לכך ואוריינטציה פנימית הנוטה לעיסוקים אלו. עיסוקים השוללים את האפשרות להתמסר לעמקי המדע", כותב הרב טאו בחוברת.

נשיא ישיבת "הר המור" מתאר כי "יש דורות שבהם קמים 'בעלי יוזמה ומייסדים מסגרות חינוך המעמיסות על הבנות תוכניות לימודים רחבות, השואבות חלק נכבד מזמנן ומכוחן השכלי והנפשי. החברה המודרנית השואפת לשוויון בין גברים לנשים יוצרת מסגרת לימודים אחידה, שאינה מבחינה בשוני בין המינים".

הוא מוסיף כי "נשים רבות מתייצבות ללימודים בשעות מוקדמות ומסיימות אותם בשעות מאוחרות, וכל זה מלבד מבחנים ומטלות שונות. עיסוק הנשים בלימוד ומחקר הדורש התמסרות מוחלטת נעשה לנורמה, עד כדי זלזול באותן נשים שאינן משקיעות את עצמן בקריירה לימודית... אחד משורשי התופעה הזו נעוץ בהחלטת אונסק"ו, שמתוך דאגה מפני ריבוי האוכלוסייה בעולם החליט להחדיר את האקדמיזציה ושוויון במינים. זהו גל שעובר בכל העולם, וגם בארצנו מנסים להידמות אליו".

עם זאת, לדעת הרב טאו "מהלך זה יפגע באיכות החיים של האומה והחברה כולה. מפני שהאופי הנשי האמיתי לא יצא אל הפועל ויחסר בעולם. בניין החברה והאומה צריך להיבנות דווקא על שכלול האופי המיוחד הטבוע בנשים.. כשהופכים את עומס הלימוד וההשכלה לנורמה מחייבת, עד כדי יצירת רגשות נחיתות אצל אותן נשים שלא בחרו להקדיש את עצמן לפיתוח קריירה, הם גורמים הפסד לכלל החברה ומסבים נזק לדורות הבאים. הדורות הנולדים מתוך הורים החיים בצורה זו יהיו חלשים ורפי אונים".

"הבית הוא המקום הטבעי להוציא לפועל את נטייתה המיוחדת של האשה", מוסיף ומציין הרב טאו, שכותב כי "השטח הטבעי של רוב הנשים הוא הבית, ולא המרחב של הפעילות החברתית. בתוך הבית פנימה לא רוגשת סרת החיים הסובבת סביב חשבונות הרבנים שביקשו להם בני האדם ולא שורה התחרות המאפיינת את חיי השוק. בתוך הבית פנימה יכולה האשה לחיות את חיה באמיתתם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן