"בית הלל" לרבני "הקו": יצאתם נגד תוכנית התנ"ך מבלי לברר את פרטיה

ארגון הרבנים "בית הלל" יוצא נגד מכתב רבני "הקו" שתקף את תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך: "אל לנו לפסול את התוכנית, אלא לדון עם מובילי התכנית בדברי תורה כדרכם של תלמידי חכמים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/07/12 08:37 כא בתמוז התשעב

"בית הלל" לרבני "הקו": יצאתם נגד תוכנית התנ"ך מבלי לברר את פרטיה
יחצ, צילום: יחצ

ארגון הרבנים "בית הלל" יוצא נגד מכתב רבני "הקו" המתנגד לתוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך. במכתב הרבנים, עליו דווח בכיפה, נאמר בין היתר שבתכנית החדשה יש "מגמות שביסודן עומדות השקפות עולם מקולקלות".

"ארגון 'בית הלל' מכבד את הרבנים החתומים על המכתב ואת עמידתם על המשמר בנוגע לחינוך ילדינו. עם זאת, הארגון קורא לרבנים להימנע מפסילה גורפת של השקפות העולם של עורכי התכנית, ושל התכנית עצמה, ללא דיון ראוי בפרטי התכנית", ציינו רבני הארגון, "זאת ועוד, התקיים ברור יסודי אודות תכנית זו וישבו על המדוכה רבנים גדולים ומובילים אשר ברכו על התכנית והביעו אמון מלא באלו העוסקים במלאכת הקדש ומבקשים להעצים אהבת תורה בקרב תלמידנו".

לטענת "בית הלל", "ישנן גישות שונות בנוגע ללימוד התנ"ך, כאשר את כולן מובילים תלמידי חכמים גדולי תורה ויראי שמיים. ארגון 'בית הלל' קורא לדון בגופם של התכנים עליהם יש ויכוח. אל לנו לפסול את התכנית באופן קטגורי או לפסול את השקפת עולמם של מובילי התכנית, אלא לדון עם מובילי התכנית בדברי תורה כדרכם של תלמידי חכמים הנלחמים מלחמתה של תורה בד בבד עם הידיעה שאלו ואלו דברי אלוקים חיים".

בארגון הרבנים ביקשו "לחזק את עושי המלאכה בחמ"ד ומברכים אותם שימשיכו להעצים אהבת תורה בקרב תלמידנו". לדבריהם, "דווקא בימי בין המצרים, ימים של חשבון נפש על חורבן בית המקדש, עלינו להרבות באהבת חינם ולתת מקום גם לדעות מנוגדות".