שר האוצר ביקר בגרעין התורני בלוד: "חלוציות במיטבה"

השר יובל שטייניץ ערך ביקור בעיר לוד לרגל הצטרפות המשפחה ה-300 לגרעין התורני המקומי. "זאת הציונות הכי יפה של שנות האלפיים, הציונות הדתית ראויה להוקרה מכלל הציבור", אמר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 25/06/12 16:14 ה בתמוז התשעב

שר האוצר ביקר בגרעין התורני בלוד: "חלוציות במיטבה"
גיל סגב, צילום: גיל סגב

שר האוצר יובל שטייניץ ערך היום (ב') ביקור בגרעין התורני בלוד, במהלכו העניק תעודת הוקרה למשפחה ה-300 המצטרפת לגרעין התורני המקומי.

שטייניץ ביקר בשכונת רמת אלישיב ובמתנ"ס דנוור, אותו מפעיל בעיר הגרעין התורני. במפגש נכחו רב הגרעין הרב ישראל סמט, יו"ר הגרעין ד"ר צור שפיר, אהרון אטיאס חבר בכיר בגרעין, נציגי 4 שכונות הגרעין בעיר, מנכ"ל "קרן קהילות" שי תובל והרב אלישע וישליצקי.

נציגי הגרעין הציגו בפני השר את הפעילות בעיר אשר מרכזת עד כה כ-13 גנים עירוניים, רשת מעונות, שני בתי ספר ממלכתיים דתיים, אולפנא, מכינה, כולל, גמר חסד ומגוון פעולות התנדבותיות. בגרעין ציינו כי כ-120 משפחות חדשות יצטרפו בקרוב לעיר - וכי התעניינות רבה נרשמת גם בקרב עשרות משפחות נוספות.

"מה שאנו רואים כאן זה חלוציות במיטבה. הציונות הדתית מגיעה למקום בעייתי וקשה כמו לוד ועשרות ומאות משפחות מתיישבות כאן מכוח הלכידות והאחדות מתחברות לעיר מתחברות לאוכלוסייה ומרימים עיר שהייתה על סף תהום", ציין שטייניץ.

שר האוצר הוסיף כי "אני חושב שזאת הציונות הכי יפה של שנות האלפיים. היכולת לבוא למקום כזה עם קהילה מסודרת ומאורגנת ולהתגבר על הקשיים, להתחבר לאזור היא בלתי רגילה ואני חושב שהציונות הדתית, בגלל הגרעינים התורניים וגם דברים אחרים, זכאית לתעודת הוקרה מכלל הציבור בארץ. לפעמים ההוקרה הזו נמנעת ממנה בגלל זיהוי פוליטי או מחלוקות פוליטיות אבל מה שנעשה כאן זה ציונות וצדק חברתי אמיתי. מדובר במענה על בעיות הקליטה, ובעיות חברתיות ואחרות שנעשה בצורה היפה ביותר".