הרב אליהו: המנהיגות מחולקת בגלל שלא הולכים אחר הרבנים

"ישנו משבר מנהיגות בציונות הדתית בעקבות פטירתו של הרב מרדכי אליהו", אומר בנו, הרב שמואל אליהו, שטוען כי "לסמוך על פוליטיקאים שלא כפופים לרבנים, זה כמו ללכת אחרי עז עיוורת"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/06/12 18:44 ל בסיון התשעב

הרב אליהו: המנהיגות מחולקת בגלל שלא הולכים אחר הרבנים
ברוך גפן, צילום: ברוך גפן

"ישנו משבר מנהיגות בציונות הדתית. המפלגות הדתיות שאמורות לנהל את החיים הציבוריים לא קיבלו את סמכותו של אבי מורי זצ"ל, או שלא הרב אברהם שפירא זצ"ל, או את סמכותו של מישהו אחר. התוצאה הישירה היא פיצול כוחות. כל אחד פועל לעצמו והכוח מפוזר והציבור הדתי לאומי נשאר מפולג ומפוזר בכל המפלגות" - כך טוען הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, בהתייחס למצב הפוליטי בציונות הדתית.

בראיון שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "מעייני הישועה", טוען הרב אליהו כי משבר המנהיגות בציונות הדתית גורר הפסדים להתיישבות ולישיבות הציוניות דתיות. "בעשר השנים האחרונות לא מונה שם רב ציוני חדש מלבד אחד שניים. לעומתם מונו עשרות רבנים או דיינים אחרים. זו דוגמא אחת למשמעות הפילוג", הוא טוען.

הרב אליהו מסביר כי "עשרות אלפי התלמידים שקיבלו את אורם של הרב אליהו והרב שפירא מאירים כעת במקומם כמו כוכבים, כל אחד במקומו. כל אחד מאיר בנקודה קטנה וכל הנקודות מצטרפות. במקרה של כוכבים קטנים - הדבר החשוב ביותר היא היכולת להצטרף, להתחבר יחד".

רבה של צפת מבקר בדבריו את עמדותיהם של חלק מהפוליטיקאים בציונות הדתית, אשר מתנערים מעמדות הרבנים במגזר, ומחליטים לפעול על דעת עצמם. "פוליטיקאי שאומר 'הרבנים לא יגידו לנו מה לעשות' אומר באותה נשימה כי האדם שיגיד לציבור מה לעשות זה הפוליטיקאי. על פי מה הוא מחליט מה לעשות - על פי סקרים או על פי מה שראה יום קודם בערוצי הטלוויזיה? איך אפשר לנהל ציבור על פי אנשים שלא מחויבים לדבר ה'? התוצאות מדברות בעד עצמן", טוען הרב אליהו.

לדבריו, "ברוך השם שהציבור מתפקח, ומבין שללכת אחרי הפוליטיקאים - זה משול להליכה אחרי עיזה עיוורת. אני חולם על ראש ממשלה מהציבור הדתי לאומי. זה הציבור היחידי שיש לו אמירות חיוביות ברורות על הנהגת המדינה. הוא יודע מאיפה הוא בא ולאן הוא הולך".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן