קצובר נגד דיין: "כשל במאבק מול השלטונות"

בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, תוקף את יו"ר מועצת יש"ע על כך שהוביל "קו לא תקיף" ומאשים אותו ב"שיתוף פעולה עם גורמים עוינים במשרד המשפטים ופרקליטות המדינה"

חדשות כיפה אורי פולק 17/06/12 11:54 כז בסיון התשעב

קצובר נגד דיין: "כשל במאבק מול השלטונות"
Unfacedman, GFDL, צילום: Unfacedman, GFDL

בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון ואחד מגורמי ההשפעה המשמעותיים ביותר במועצת יש"ע ובהתיישבות בכלל, תוקף היום (א') את דני דיין, ראש מועצת יש"ע, ומאשים אותו בכמעט "שיתוף פעולה עם גורמים עוינים במשרד המשפטים ופרקליטות המדינה".

בתגובה לקריאתו של דיין לכינוס מליאת מועצת יש"ע להצבעת אמון בדרכו, אמר קצובר בראיון ל"גלי ישראל" כי התנהלותו של דיין "כשלה במאבקה מול השלטונות". לדבריו, דיין ואנשיו "לא הציבו קו תקיף", והתנהלות זו הובילה להפסד להתיישבות גם בסוגיית פינוי שכונת גבעת האולפנה.

דני דיין סירב להגיב לדברים, חרף פניית כיפה. בתוך כך, הרב חיים דרוקמן טלפן הבוקר אל דיין וביקש לחזק את ידיו. "אני רוצה להביע את הערכתי ואת תמיכתי המוחלטת בך ובדרכך", אמר הרב לדיין, "ואני מפציר בך להמשיך ולהוביל את ההתיישבות ביש"ע".

כפי שדווח בכיפה, בעקבות ביקורת פנימית שהושמעה כלפיו בקרב חוגים בהתיישבות, החליט דיין לקרוא למליאת מועצת יש"ע להצביע אמון, או אי-אמון, במנהיגותו. דיין כתב לבכירים במועצה כי "שסע אידיאולוגי ואסטרטגי אינו יכול להיוותר ללא הכרעה" וכי "אם יובע אי-אמון בדרכי - חובה לבחור לאלתר מחליף שיוביל את ההתיישבות בדרך אחרת. אם אזכה באמון - אדע שאני פועל בסמכות וברשות".