הרב אליהו: חולם על מלכות שתמחק את המסגדים מהר הבית

רבה של צפת מפרסם מאמר חריף לרגל חג השבועות, בו הוא כותב כי "המלכות שאנו חולמים עליה תאמר בפה מלא שהיא חפצה בבית המקדש, גם אם יצטרכו למחוק את המסגדים מעל ההר"

חדשות כיפה אורי פולק 23/05/12 19:03 ב בסיון התשעב

הרב אליהו: חולם על מלכות שתמחק את המסגדים מהר הבית
ברוך גפן, צילום: ברוך גפן

"המלכות שאנו חולמים עליה יודעת לנצח את אויביה ולהכות אותם שוק על ירך. לא משאירה פצועים מדממים בשטח שמתכננים את המלחמה הבאה. למלכות יש הרבה הוד, ואין הוד אלא בית המקדש. זו מלכות שאומרת בפה מלא כי היא חפצה בבית המקדש - עיר הצדק קריה נאמנה, מכון שישפיע אור לגויים, גם אם יצטרכו לחוק את המסגדים מעל ההר המקודש הזה" - כך כותב הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "מעייני הישועה".

הרב אליהו כותב במאמר כי במהלך ספירת העומר אנו מתפללים על כך שספירות הקבלה יהיו חלק מחיינו, בהם גם ספירת "מלכות של מלכות", הבאה לידי מימוש ביום ה-49 לספירה. "בכדי שנבין שלא מדובר כאן בספירות ערטילאיות אלא במלכות בשר ודם, אמרו לנו לקרוא בחג השבועות את מגילת רות. היום שבו נולד ונפטר דוד המלך. היום שמזכירים לנו כי הספירות הללו הם תוכנית עבודה לחיים", טוען הרב אליהו.

לדבריו, "דורשים מאיתנו ליישם בתוכנו את המידה הזאת של המלכות. מלכות שיש בה הרבה חסד, נתינה, צדקה וחמלה. לא אטימות והתעלמות חלילה. מלכות שיש בה גם הרבה עוצמה, גבורה, כוח ונחישות, לא רחמים על אויבים. מלכות שיש לה גם כבוד ותפארת שהיא רוחשת לעצמה ואחרים ממילא רוחשים לה. לא מלכות שכולם דורסים ומרשים לעצמם להעליב".

רבה של צפת טוען כי המלכות האמיתית "קמה על ידי כל העם" והיא מכילה בתוכה את כל אחת ממידותיו של הקב"ה. "ביום חג השבועות אנו נזכרים בדוד המלך, לא רק בבחינת חלום של נוסטלגיה. אלא בבחינת תוכנית עבודה. צריך לחנך את ילדינו להיות מלכים. לזכור ש"כל ישראל בני מלכים" הוא לא רק שיר וסיפור של גננות בגן", מציין הרב אליהו.

הרב אליהו קורא "לקחת את המידות הטובות של ספירת העומר" ו"לאמץ אותם אל ליבנו. לחנך על פיהם את ילדינו. לאמן בהם את עצמינו". לדבריו, "רק אחרי שנרכוש את כולם לעצמינו, נוכל לאחד את המידות במידת המלכות. שהיא המלכות האמיתית והשלימה, במהרה בימינו אמן".