שר החינוך: מעטים השפיעו על ההיסטוריה כמו הרצי"ה

ועדת החינוך של הכנסת קיימה ישיבה מיוחדת לזכרו של הרב צבי יהודה קוק, לציון שלושים שנה לפטירתו. הרב דרוקמן: הרב צבי יהודה היה המשכו הישיר של אביו

חדשות כיפה אורי פולק 23/05/12 15:27 ב בסיון התשעב

שר החינוך: מעטים השפיעו על ההיסטוריה כמו הרצי"ה
יח"צ, צילום: יח"צ

ועדת החינוך של הכנסת קיימה היום (ד') ישיבה מיוחדת לזכרו של הרב צבי יהודה קוק, לציון שלושים שנה לפטירתו. בישיבה השתתפו שר החינוך גדעון סער, יו"ר הכנסת רובי ריבלין, יו"ר וועדת החינוך ח"כ אלכס מילר, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ אורי אריאל, ח"כ זבולון אורלב, ח"כ יעקב כץ (כצל'ה) וחברי כנסת נוספים.

לישיבה הגיעו גם הרב חיים דרוקמן, הרב יהושע צוקרמן מישיבת הר-המור, הרב אלישע וישליצקי, הרב מנחם פליקס, הרב דוד חי הכהן, הרב יגאל קמינצקי, הרב יוחנן פריד, הרב משה הגר, הרב אלי בן דהן ורבנים נוספים.

שר החינוך גדעון סער אמר על הרב צבי יהודה כי "בתפיסתו הוא חיבר בין תורה למעשה הציוני, ראייתו המעשית והתפיסה שרואה את מדינת ישראל כראשית צמיחת גאולתנו היא שהובילה את בני הציונות הדתית להשתלב בכל רובדי המדינה בהתיישבות, בביטחון, בכלכלה ובמדע. אין ספק שמהפירות האלה של ההשתלבות נהנית היום החברה בישראל כולה".

שר החינוך גדעון סער בישר למשתתפים בסוף דבריו על החלטת החמ"ד שהרב צבי יהודה הכהן קוק יהיה הדמות המרכזית שתלמד בשנת הלימודים הבאה בחינוך הממלכתי-דתי. "השפעתו של הרב צבי יהודה על ההיסטוריה הישראלית והציונית היא דומיננטית ביותר ורק על מעטים ניתן לומר שיש להם השפעה דומה", הוסיף השר סער.

יו"ר הכנסת רובי ריבלין אמר כי מי שהכיר את הרב צבי יהודה "הכיר מהו איש ארץ ישראל ואיש ירושלים במובן העמוק ביותר. הרב צבי יהודה קוק קידש את הממלכתיות הישראלית, וראה במדינת ישראל את 'ראשית צמיחת גאולתנו' במובן הפשוט ביותר ללא כחל ושרק. במדי צה"ל הוא ראה מדי קודש, הזכות של עם ישראל על ארץ ישראל הייתה עבורו מובנה מאליו".

ריבלין ציין כי הוא ראה את הרב צבי יהודה מספר פעמים קודם הקמת המדינה ואף היה הולך עם אביו על מנת לשמוע את הרב צבי יהודה תוקע בשופר במוצאי יום הכיפורים, ברחבת הכותל המערבי. "כאשר הרב צבי יהודה קוק עשה זאת, הוא עשה זאת מתוך העמדה הברורה, של בואה הקרוב של מלכות ישראל וזכותנו של העם היהודי על ארץ ישראל", אמר ריבלין.

הרב חיים דרוקמן אמר בישיבה כי "אין כמו הכנסת לעלות את דמותו של הרב צבי יהודה שממנו למדנו את ערכה של הממלכתיות הישראלית, מי שלא ראה את הרב ביום העצמאות לא ראה שמחה מימיו. מי שראה אותו מתרגש - בכה משמחה יחד איתו. יש מי שמנסים לעשות הבחנה בין הרב קוק האב לרב קוק הבן, זה פשוט - עיוות, הרב צבי יהודה היה ההמשך החי של אביו, הוא היה עניו, צנוע, והאדם העניו הזה - הביע את חותמו על דור שלם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן