תנועות הנוער בכפר סבא החליטו להתחשב ולהימנע משירת נשים

מועצת הנוער העירונית החליטה להתחשב בחניכי "בני עקיבא" ולהימנע מקטעים הכוללים "שירת נשים" באירוע עירוני. זה לא הפריע לפוליטיקאים המקומיים להציג את ההחלטה כניסיון לכפייה דתית

חדשות כיפה אורי פולק 14/05/12 13:15 כב באייר התשעב

תנועות הנוער בכפר סבא החליטו להתחשב ולהימנע משירת נשים
אילוסטרציה - יחצ, צילום: אילוסטרציה - יחצ

חניכות תנועות הנוער לא ישירו קטעי "סולו" ביום תנועות הנוער המתוכנן מחר (ג') בכפר סבא, זאת על פי החלטה דמוקרטית שהתקבלה במועצת הנוער העירונית בכפר סבא ומתוך התחשבות בחניכי תנועת "בני עקיבא" הצפויים לקחת חלק באירוע.

למרות העובדה שמתוך התחשבות בבני הנוער הדתיים החליטו בתנועות "הנוער העובד והלומד" ו"השומר הצעיר" להתאים את האירוע ולהימנע משירת נשים אשר תפגע ברגשותיהם של החניכים הדתיים, במועצת העיר כפר סבא התחוללה סערה של ממש בעקבות תוכנית האירוע, בדרישה לשלבן נשים גם בקטעי השירה.

יאיר אברהם, חבר מועצת העיר, טען כי ''הבעיה היא אינה אירוע זה או אחר אלא המגמה והדרך בה הולך ציבור חובשי הכיפות. בשנים האחרונות מובילים רבני הציונות הדתית ונציגיה הנבחרים את הציבור הזה להקצנה מדאיגה. במשך עשרות שנים הם ידעו להשתלב בתרבות הכללית וכעת הם מתבדלים יותר ויותר".

ואולם, סגן ראש העירייה, עו"ד איתן צנעני, אמר כי ההחלטה שלא לשלב שירת נשים באירוע הגיעה "כבקשה ולא ככפייה". לדבריו, "אם היו מסרבים לבקשה, חלק ואולי כל חניכי 'בני עקיבא' לא היו מגיעים להופעה והדבר היה פוגע באחדות תנועות הנוער וביום תנועות הנוער. מועצת הנוער ערכה הצבעה דמוקרטית בעניין וקיבלה החלטה נכונה ושקולה. התנועה לא כפתה את דעתה וההחלטה התקבלה באופן דמוקרטי בהצבעה במועצת הנוער. מצער כי גורמים פוליטיים שרוממות הדמוקרטיה בפיהם אינם מקבלים ואינם מכבדים החלטה דמוקרטית".

גם מזכ"ל "בני עקיבא", דני הירשברג, הבהיר היום כי "בניגוד למבוגרים, בני הנוער כנראה יודעים להקשיב ולהתחשב בצרכים של האחר. הנהלת תנועת בני עקיבא לא הייתה מעורבת בהחלטה לגבי תוכן האירועים אלא רק חניכי תנועות הנוער בעיר ובהן חניכים של התנועה". בתגובה לכיפה אמר הירשברג כי "חבל שפוליטיקאים שונים מתערבים לנוער שלנו בתהליכים טבעיים ויפים שהם יוזמים בכוחות עצמם".

"תנועת בני עקיבא רואה חשיבות גדולה מאוד להיות חלק מכלל ישראל ומכלל תנועות הנוער הציוניות בישראל, ועל כן כהחלטה אסטרטגית אנחנו משתתפים באירועים של כלל התנועות ושמחים שהנוער הבין טוב יותר מהבנתם של המבוגרים את הצורך בחיים משותפים ובקיום אירוע באופן שיהיה מקובל על כולם", ציין הירשברג.

במועצת הנוער העירונית בכפר סבא הביעו צער על כך שיום, שהיה אמור לסמל אחדות ושיתוף פעולה בי כל התנועות, הפך לכלי לניגוח פוליטי. "ההחלטה שנער או נערה לא יעלו לבמה לבדם התקבלה בפורום דמוקרטי וייצוגי בו נכחו נציגי רוב תנועות הנוער בכפר סבא ובהמלצת חברי מועצת הנוער העירונית, טענו במועצה וציינו כי "בתור דור העתיד של מדינת ישראל, אנו נמשיך לפעול כשערכי הדמוקרטיה יהוו נר לרגלינו''.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן