בג"צ קיבל את העתירה נגד פסילת גיורי הרב דרוקמן

החלטת בג"צ שוללת את פסקי בית הדין הרבני האזורי באשדוד ובית הדין הרבני הגדול וקובעת כי גיורי העותרות תקפים והן יהודיות "לכל דבר ועניין"

חדשות כיפה אורי פולק 25/04/12 16:12 ג באייר התשעב

בג"צ קיבל את העתירה נגד פסילת גיורי הרב דרוקמן
יחצ, צילום: יחצ

בג"צ קיבל היום (ד') את העתירה נגד פסילת גיורי הרב חיים דרוקמן בבית הדין הרבני הגדול וקבע כי גיורי העותרות תקפים והן יהודיות לכל דבר ועניין. החלטת בג"צ שוללת למעשה את פסקי בית הדין הרבני האזורי באשדוד ובית הדין הרבני הגדול משנת 2007 ו-2008, אשר פסל את הגיורים.

כזכור, בפסק דין שניתן בשנת 2009 בהרכב של שלושה דיינים בבית הדין הרבני הגדול ובהם הרב שרמן, מתח הרב שרמן ביקורת על גיוריו של הרב חיים דרוקמן, דאז ראש מערך הגיור הממלכתי במשרד ראש הממשלה. העתירות עוררו סערה ציבורית, לאחר שהתברר כי בית הדין האזורי באשדוד, שאמור היה לתת לנשים תעודת גט, החל לחקור אותן על המידה שבה הן שומרות מצוות - ובהמשך פסל את יהדותן והכניסן לרשימת פסולי החיתון.

את העתירה נגד פסילת הגיורים, שהתקבלה היום בבג"צ, הגישו עורכי דין מטעם מכללת "שערי משפט", מכון "עתים" וגופים נוספים. עו"ד אביעד הכהן, בא כח העותרים, אמר כי "הדברים החריפים שיצאו מבית המשפט מדברים בעד עצמם. יש לקוות שתוכנם יופנם ויוטמע, וגרי הצדק לא יזכו עוד ליחס משפיל במדינת ישראל, אלא ליחס של כבוד והערכה כמתחייב ממסכת ערכיה של מדינה יהודית ודמוקרטית".

השופט אליקים רובינשטיין, חבר ההרכב שדן בעתירה, אמר היום כי "יש להצר מאוד, כי בתי הדין הרבניים לא נקטו מתחילה מידה זו של כבוד כלפי בתי הדין המיוחדים לגיור, אילו היו נוהגים כך יתכן שלא היינו באים עד הלום. כל כך, שלא לדבר על הצד האנושי, בראש וראשונה של העותרות, אך גם של בתי הדין המיוחדים לגיור, והיכן כבוד הבריות?".

הרב ד"ר שאול פרבר, שליווה את העותרות בשנים האחרונות, אמר היום כי "אנו מקווים שפסק דין זה יהווה זריקת עידוד לכל אלה שנמצאים בעיצומו של הליך הגיור ולאלה שמתלבטים אם להיכנס אליו. יש לקוות שפסק הדין יעקור את תופעת אי ההכרה בגיורים ויסיים את העוול המתמשך איתו המתגיירים נאלצים להתמודד".