הרב לאו: חלק מעמותות הסיוע משפילות את הנזקקים

רבה של תל אביב הצטרף לביקורת שמתח שר הרווחה, שהאשים את עמותות הסיוע בכך שהן מנצלות את הסיוע לנזקקים לטובת יחסי ציבור. "השפלת האנשים זועקת לשמים", קבע

חדשות כיפה אורי פולק 03/04/12 11:34 יא בניסן התשעב

הרב לאו: חלק מעמותות הסיוע משפילות את הנזקקים
matanya, צילום: matanya

רבה הראשי של תל אביב, הרב ישראל מאיר לאו, מצטרף היום (ג') לדברי הביקורת שמתח בימים האחרונים שר הרווחה, משה כחלון, שטען כי העמותות השונות מנצלות את הסיוע לנזקקים לקראת חג הפסח, לטובת יחסי ציבור.

לצד דברי שבח שהעריף על פעילותן של העמותות, טען הרב לאו בראיון לקול ישראל כי "לבי נצבט למראה הנזקקים עומדים בתור, השפלת האנשים זועקת לשמים". הרב לאו קבע כי אין טעם לצלם את האנשים הנזקקים וכי מי שמעוניין לסייע להם מוזמן להעביר את חבילות המזון בצניעות ולא תוך הצגת תורים ארוכים או "התנפלות" של הנזקקים על מוקדי חלוקת המזון.

בכך חיזק הרב לאו את דבריו של השר כחלון שיצא נגד "מסע יחסי הציבור", כדבריו, שעושות העמותות השונות על חשבונם של הנזקקים. "זה פוגע באנשים כשמזמינים אותם לחלוקה ואז מצלמים קשישים בלי שיניים. רוצים לעשות צדקה - תעשו, אבל אל תצלמו אותם. יש לי ויכוח עם אנשים רעים, כאלה שפוגעים בכבוד הבסיסי של בן אדם. לא צריך שהילדים יתרגלו למצב שהם מחכים שהעמותות יביאו להם ארגזים עם אוכל, אלא שההורים יקנו בצורה מכובדת, בלי מצלמות ובלי יחסי ציבור", אמר השר כחלון.