פרובוקציה שמאלנית מנסה לטעון שאונס במלחמה מותר הלכתית

אקטיביסטים שמאלנים הוציאו מהקשרה תשובה הלכתית שנמסרה בכיפה, כדי לטעון כי קצין בכיר ברבנות התיר הלכתית אונס ערביות במהלך מלחמה. גורם צבאי: ניסיון מעוות לפגוע ברבנות הצבאית

חדשות כיפה אורי פולק 29/03/12 12:55 ו בניסן התשעב

פרובוקציה שמאלנית מנסה לטעון שאונס במלחמה מותר הלכתית
דובר צהל, צילום: דובר צהל

תשובה הלכתית שפורסמה באתר כיפה לפני כתשע שנים, מעוררת ביממה האחרונה סערה רבתי באינטרנט וברשתות החברתיות, לאחר שבלוגרים מהשמאל הקיצוני ניסו להציג את התשובה ככזו המתירה אונס נשים על ידי חיילי צה"ל בשדה הקרב.

את התשובה ההלכתית חיבר בזמנו הרב אייל קרים, המשמש כיום כרמ"ח הרבנות הצבאית בדרגת אל"מ ונחשב לגורם הבכיר ביותר ברבנות הצבאית לאחר הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ. אל"מ הרב קרים היה אף מועמד לתפקיד הרבצ"ר בעצמו, כבר בכהונה הקודמת.

באותה תשובה, התייחס הרב קרים לדין "אשת יפת תואר" וכתב כי כ"שם שבמלחמה "נפרצים" גדרי ההסתכנות למען אחרים, כך גם "נפרצים" במלחמה גדרי הצניעות והכשרות... מאכלות אסורים הותרו במלחמה כדי לשמור על כושרם של הלוחמים, אף שבתנאי שלום הם אסורים... כך גם דוחה המלחמה צדדים מסוימים של גילוי עריות, אף שהתחברות אל גויה הוא דבר חמור מאוד, אלא שהוא הותר במלחמה (בתנאים שהוא הותר), מתוך התחשבות בקשיי הלוחמים. ומאחר והצלחת הכלל במלחמה עומדת לנגד עינינו, התירה התורה לפרט לספק את היצר הרע בתנאים שהתירה, למען הצלחת הכלל".


(צילום: הרבנות הצבאית)



הבלוגר השמאלני יוסי גורביץ בחר להציג את הדברים כאילו הרב קרים קרא באותה תשובה להתרת אונס על ידי לוחמי צה"ל. "מדבריו של קרים עולה שאונס שבויות הוא לא רק מותר, הוא גם הכרחי במלחמה. הצלחת הכלל במלחמה תלויה בכך", טען גורביץ, שקרא להדיח מתפקידו את הקצין הבכיר בעקבות הדברים.

אלא שהדברים שהובאו בבלוג של גורביץ, הוצאו מהקשרם. גורם בכיר ברבנות הצבאית הסביר היום לכיפה כי "הן המוסר האנושי הפשוט, הן התורה וההלכה והן פקודות הצבא אינן מתירות אונס נשים ודוחות תופעה זו מכל וכל. אין שום הצדקה באמור בתורה או בתשובה שנכתבה באתר כיפה לאונס נשים".

לדבריו, "התשובה שנתנה באתר כיפה בנוגע לאשת יפת תואר לא התירה אונס כלל, בטח שלא בשדה הקרב. זה הרי בכלל לא מוזכר בתשובה שנמסרה. המושג 'גילוי עריות', אותו הוציא גורביץ מהקשרו, פירושו איסור קיום יחסי אישות עם אותן נשים המפורשות בתורה והוא הוזכר בתשובה כדי להסביר את ההיתר שניתן בשעת מלחמה לקחת אישה שאינה יהודיה".

אותו גורם טוען כי מדובר במהלך של אקטיביסטים שמאלנים שביקשו להשחיר את פניה של הרבנות הצבאית תוך העלאת תשובה הלכתית מן הארכיון והוצאת הדברים מהקשרם כדי לייצר כותרות ושיח מעוות ברשת. "כל מי שלמד יותר מחמש דקות את עניין 'אשת יפת תואר', מבין שאין שום קשר בין הדברים שנכתבו על ידי הבלוגר לבין דעת ההלכה או דעת הרב", נטען.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן