הנשיא פרס: אמשיך לפעול בנחישות למען שחרור פולארד

נשיא המדינה השיב בעמוד הפייסבוק שלו לעצומה הקוראת לו לפעול למען שחרור המרגל הישראלי, עם קבלת "מדליית החירות" מנשיא ארה"ב. "נפעל לקדם את חזרתו המיוחלת הביתה", כתב

חדשות כיפה אורי פולק 27/03/12 19:46 ד בניסן התשעב

הנשיא פרס: אמשיך לפעול בנחישות למען שחרור פולארד
יוסי זליגר יחצ, צילום: יוסי זליגר יחצ

נשיא המדינה שמעון פרס השיב הערב (ג') בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, לעצומה המקוונת שקראה לו לפעול למען שחרורו של המרגל הישראלי הכלוא בארה"ב, יונתן פולארד, זאת לקראת קבלתו את "מדליית החירות" מידיו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה.

כפי שדווח בכיפה, בעצומה המקוונת שיצאה לדרכה לפני מספר שבועות נכתב כי "כאזרחי מדינת ישראל אנו מבקשים לברך אותך על כך שנשיא ארה"ב החליט להעניק לך את מדליית החירות של ארה"ב שמסמלת את ערכי הצדק, החופש וזכויות האדם ועל קביעתך כי מדלייה זו מוקדשת לנו, אזרחי ישראל".

פרס התייחס היום לעצומה וכתב כי הוא "רואה חשיבות רבה לפעול בנחישות כדי להביא לשחרורו של ג'ונתן פולארד. כולנו מאוחדים בקריאה לשחרורו המיידי. בכל פגישותיי עם הנשיא אובמה ועם ראשי הממשל האמריקאי העליתי את הבקשה המפורשת לשחרורו של פולארד ואמשיך לפעול כך גם בפגישתי הקרובה עם אובמה בחודש יוני".

עוד כתב פרס כי "בית הנשיא עומד בקשר הדוק עם הועד לשחרור פולארד ויחד, יד ביד, נפעל על מנת לקדם בכל דרך אפשרית את חזרתו המיוחלת של ג'ונתן פולארד הביתה".

בועד למען שחרורו של פולארד מסרו בתגובה לכיפה כי הם שמחים על כך שהנשיא "חש את צפיית העם בישראל לפעולתו הנחרצת לשחרורו של יהונתן בטרם יקבל את מדליית החירות הנשיאותית מהנשיא אובמה". עוד ציינו בועד כי "אנו יודעים שהדבר ידרוש מהנשיא עבודה רבה ורצינית ולכן אנו קוראים לציבור להמשיך ולחזק את הנשיא לפעול יום יום לפני ומאחורי הקלעים על מנת לוודא ששחרורו של יהונתן יוסכם עוד בטרם קבלת המדלייה המסמלת את ערכי הצדק וזכויות האדם שהן ארה"ב והן ישראל מיוסדות עליהן".

"כעת, ערב חג החירות אין זמן מתאים יותר לפעול על מנת ש-27 שנות הייסורים והמרור יסתיימו בשחרור ולא בטרגדיה", נמסר.