הרב דרוקמן: העיקר בחיי הוא העשייה החינוכית

עשרות מתלמידיו של הרב חיים דרוקמן הגיעו לביתו כדי לברכו על זכייתו בפרס ישראל למפעל חיים. "הזכייה האמיתית שלי היא שהרביתי תורה ותלמידים בישראל", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 19/03/12 14:58 כה באדר התשעב

הרב דרוקמן: העיקר בחיי הוא העשייה החינוכית
יחצ, צילום: יחצ

עשרות מתלמידיו של הרב חיים דרוקמן הגיעו במוצאי השבת האחרונה כדי לחגוג עמו את זכייתו בפרס ישראל למפעל חיים. למעלה ממאה תלמידים, רובם בוגרי ישיבת "אור עציון" שבראשה עומד הרב דרוקמן, הגיעו כדי ללחוץ את ידו ולברכו במזל טוב.

נפתלי קנדלר, מנהל הישיבה, אמר לרב דרוקמן כי הברכות מגיעות ללא הפסקה. "יש הרגשה כי לא רק הרב זכה בפרס ישראל אלא כל הציבור הדתי לאומי והערכים והעשייה שהוא מסמל", סיפר קנדלר. לדבריו הצטרף אבי וורצמן, סגן ראש עיריית באר שבע ומתלמידיו של הרב דרוקמן, שאמר כי "הרב, שכולו התמסרות לכלל ישראל, העין המיוחדת על ניסי הגאולה בדורנו ועל מדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו, אהבת כל אחד ואחד כבן ממש, העין הטובה על כל דבר ועניין והמסירות נפש לתורה ולכל דבר שבקדושה הם מביאים את כבוד ה' מלא את המשכן".

הרב דרוקמן בחר להעביר שיעור בפרשת השבוע ובסיומו התייחס להענקת הפרס, באומרו כי "הזכייה הגדולה והאמיתית היא להיות שותף בהרבות תורה בעם ישראל, בהצמחת דורות של תלמידים ותלמידי תלמידים בני תורה, אנשי חינוך, אנשי עם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל. אין דבר גדול יותר מזה וזו הזכייה האמיתית וזו גם שמחה גדולה כאשר מדינת ישראל מכירה בזה".

"העיקר בחיי זהו החינוך, וההתמסרות הגדולה והאמתית זה לחינוך, כל שאר העניינים בהם פעלתי והם חשובים נחשבים כשירות "מילואים". אמנם גם המילואים חשובים מאד, אבל החינוך מהווה את הבסיס והעיקר", סיכם הרב דרוקמן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן