חשיפה: מדריך בישיבה תיכונית נעצר בחשד להטרדה מינית

לפחות חמישה תלמידים טוענים כי המדריך נהג להטריד אותם מינית במשך תקופה ארוכה. החשוד מכחיש את המיוחס לו וטוען כי המעשים בוצעו במסגרת חינוכית. פרסום ראשון

חדשות כיפה אורי פולק 15/03/12 12:31 כא באדר התשעב

חשיפה: מדריך בישיבה תיכונית נעצר בחשד להטרדה מינית
אילוסטרציה Istockphoto, צילום: אילוסטרציה Istockphoto

מה שהיה ידוע רק בחדרי חדרים ביישוב תורני, מתפרסם כעת לראשונה בכיפה: מדריך בישיבה התיכונית שבישוב חשוד בהטרדה מינית של לפחות חמישה תלמידים באותו מוסד, וייתכן גם במוסד אחר בו הוא מלמד. מדובר בשני מוסדות חינוך ציונים-דתיים ובסך הכל בלפחות חמישה מקרים שונים של הטרדות מיניות.

הפרשה מתחילה החודש, כשבישיבה התיכונית מתחילים להבין שמשהו חשוד בהתנהלותו של אחד המדריכים, האחראי על חינוך התלמידים בשעות הפנאי ועל השכמתם בבוקר. העדויות שמתחילות להתגבש סביב התנהלותו של המדריך, מביאות את סגל ההוראה בישיבה להרחיקו לאלתר מהמוסד, ולמלא את מקומו על ידי מדריך אחר. הסגל בחר לקיים שיחה כללית עם תלמידי הישיבה ולהסביר להם מדוע הוחלט להרחיק את המדריך עד להודעה חדשה.

(צילום: אילוסטרציה istockphoto)

אחד מהורי התלמידים שהוטרדו מינית, החליט לפנות למשטרת ישראל. הוא עושה זאת בעצה אחת עם סגל הישיבה, שמפנה אותו לגורמים הרלוונטיים גם במשרד החינוך. המשטרה פונה לסגל הישיבה שנעתר בשיתוף פעולה מלא, תוך גביית עדויות מכחמישה תלמידים הטוענים כי הוטרדו, לכאורה, על ידי המדריך שלהם.

על פי העדויות, שתוכנן הגיע לידי כיפה, טוענים התלמידים כי אותו מדריך בחר לגעת בהם באזורים מוצנעים, בשעות השכמת הבוקר. עוד הם טוענים כי הורה להם לבצע מעשים מיניים למען סיפוקו האישי.

כל אלו מביאים את המשטרה לטעון כי החשוד ביצע מעשים מגונים בקטינים, תוך ניצול מרות. הוא מובא מספר פעמים החודש להארכת מעצר בבית משפט השלום בבאר שבע - ונמצא כעת במעצר בפועל. הפרקליטות צפויה לבקש היום את הארכת מעצרו פעם נוספת. בשלב זה, החשוד מכחיש את ההאשמות נגדו וטוען כי המעשים המיוחסים לו בוצעו על מנת להדריך את התלמידים בענייני צניעות ומיניות וכהמשך לשיעורים עיוניים שהועברו על ידיו בנושא.

מהישיבה התיכונית בה ארע המקרה נמסר בתגובה לכיפה כי "כחלק מתפיסת העולם וההשקפה החינוכית של הישיבה עוד באותו יום בו פנו התלמידים להנהלת הישיבה, פנתה הישיבה לפקידת הסעד, ובעצה משותפת נעשתה פניה למשרד החינוך, ולמשטרת ישראל שפתחה בחקירה".

במשטרת ישראל אישרו את הפרטים.