הפרקליטות דורשת דחיית פינוי מגרון עד סוף 2015

זאת בעקבות הסיכום הסופי שהושג מול מתיישבי מגרון. המנהל האזרחי "ישקול בחיוב", לאחר הפינוי, לעשות שימוש אזרחי במאחז המפונה

חדשות כיפה אורי פולק 14/03/12 17:32 כ באדר התשעב

הפרקליטות דורשת דחיית פינוי מגרון עד סוף 2015
Daniel Ventura-cc-by-sa, צילום: Daniel Ventura-cc-by-sa

פרקליטות המדינה הגישה היום (ד') לבג"ץ בקשה לדחות את פינוי המאחז מגרון עד לסוף שנת 2015, זאת במסגרת יישום הסכם הפשרה שנחתם בין נציגי המתיישבים לבין הממשלה. בבקשה הפרקליטות מוצגות ההבנות שסוכמו בין הצדדים, לפיהם המאחז יועתק לגבעה סמוכה, כשהמנהל האזרחי "ישקול בחיוב" לשמור על הנוכחות האזרחית במקום, גם לאחר הפינוי.

עורך-דינם של העותרים הפלסטינים, מיכאל ספרד, הביע התנגדות לבקשה, ואמר כי"משמעות הבקשה הזו שבג"ץ עצמו יאשר המשך גזל של אדמות פרטיות למשך שלוש שנים. אני לא מתאר לעצמי שבית משפט, ובג"ץ בפרט, יערב את עצמו במעשה לא מוסרי ולא חוקי".

כפי שדווח בכיפה, ביום ראשון האחרון חתמו המתיישבים על הסכמה סופית עם הממשלה, לפיה תושבי מגרון ייעקרו מבתיהם באתר הנוכחי ויעברו לשכונת קבע שתוקם באתר סמוך המכונה "אתר היקב". עם מעברם של תושבי מגרון ליקב, יימסר האתר הנוכחי למינהל האזרחי אשר יפעל בהתאם לחוק. הממשלה מצידה תבחן בחיוב את האפשרויות השונות להותרת שימוש ציבורי אזרחי באתר הנוכחי, על בסיס אדמות הנפקדים המצויות בו ובכפוף למה שהחוק ועקרונות התכנון יאפשרו.

במטה המאבק למען מגרון ציינו כי "בלב כבד, אך מתוך אחריות לאומית של קיום פסק בג"צ מחד, ומאידך - רצון למנוע עימות ומראות קשים, קיבלנו על עצמנו את ההסכמות האמורות, וזאת על אף הויתור והכאב הגדול הכרוך בעקירה ובפינוי הישוב ממקומו הנוכחי - ללא צורך". לדבריהם, "מטה מגרון מביע אמון בממשלת ישראל ובנציגה השר בגין שאכן הפתרון המוצג הוא הדבר שימנע מלחמת אחים ולכן בחרה ממשלת ישראל להציג בפני בג"ץ את הפתרון הנוכחי".