השר סער: עלינו להציב אלטרנטיבה לתרבות הריאליטי

שר החינוך גדעון סער הודיעה בישיבת ועדת החינוך של הכנסת כי בכוונתו לקיים בשנה הבאה את חידון התנ"ך למבוגרים – גם במתכונת עולמית. "התנ"ך הוא הבסיס התרבותי הלאומי שלנו", אמר סער

חדשות כיפה אורי פולק 05/03/12 17:59 יא באדר התשעב

השר סער: עלינו להציב אלטרנטיבה לתרבות הריאליטי
מוקי שוורץ, צילום: מוקי שוורץ

ועדת החינוך של הכנסת קיימה היום (ב') ישיבה חגיגית לכבודם של זוכי חידון התנ"ך למבוגרים. בישיבה השתתף גם שר החינוך, ח"כ גדעון סער, לצידם של שלושת הזוכים במקומות הראשונים, חתן התנ"ך למבוגרים שמואל עמרוסי, סגניתנו הראשונה ליאור מאיר והסגן השני צבי בזק.

"התנ"ך הוא בסיס משותף לעם ישראל. הוא החזיק את עמנו בתקופה בה הוא היה מפוזר. התנ"ך הוא מקור משותף לכולנו והוא הבסיס התרבותי הלאומי שלנו", אמר השר סער בדיון, שציין כי "חלק מתפקידה של מערכת החינוך הוא להציג תרבות פנאי אלטרנטיבית לתרבות הריאליטי. זוכי החידון ראויים להיות גיבורי תרבות כאלה".

חידון התנ"ך למבוגרים התחדש לאחר הפסקה של שלושים שנה, לפני כשנה. בישיבה היום הודיע השר סער כי בכוונתו לקיים בשנה הבאה את חידון התנ"ך למבוגרים גם במתכונת עולמית ולצורך כך יוקם אתר אינטרנט ייעודי ונוצר כבר קשר עם קהילות יהודיות המעוניינות לשלוח נציגים בתחרת.

חתן התנ"ך למבוגרים, שמואל עמרוסי, ציין כי "מציאות החיים השלמה נמצאת בספר התנ"ך". לדבריו, "על אדם הרוצה ללמוד הנהגות ראויות, להסתכל בספר התנ"ך ומתוך כך יידע הוא לנהל את חייו בצורה הטובה ביותר". סגניתו, ליאור מאיר, אמרה בדיון כי התנ"ך שייך לכלל חלקי העם היהודי ולא לחלקים ספציפיים והוסיפה כי בעקבות זכייתה פנו אליה אנשים רבים המתעניינים בלימוד התנ"ך.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן