בן ארי על בייניש: חיסלה את אמון הציבור במערכת המשפט

לאחר חמש וחצי שנות כהונה, פורשת נשיאת בית המשפט העליון מתפקידה. בימין מברכים: "היא הנהיגה מדיניות מפלה וגזענית נגד יהודים"

חדשות כיפה אורי פולק 28/02/12 10:18 ה באדר התשעב

בן ארי על בייניש: חיסלה את אמון הציבור במערכת המשפט
אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa, צילום: אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa

לאחר חמש וחצי שנות כהונה, נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית בייניש, תפרוש היום (ג') מתפקידה בטקסי פרידה שייערכו בבית המשפט ובבית הנשיא. בייניש ידעה תקופה רווית מתחים בבית המשפט העליון, ששיאם, אולי, בהחלפתה על ידי נשיא בית המשפט העליון הבא, השופט אשר גרוניס.

ח"כ מיכאל בן ארי ברך היום על פרישתה של בייניש ואמר כי היא "חיסלה את אמון הציבור במערכת המשפט שתחת שרביטה הפכה למערכת משפט של בל"ד". בייניש, לטענת בן ארי, "הנהיגה בבית המשפט העליון מדיניות מפלה וגזענית נגד יהודים. בניה בלתי חוקית של ערבים זה כשר, אבל כאשר יהודים הקימו סוכה במאחז, ביניש קמה באמצע הלילה עם פיג'מה כדי להורות על החרבת המקום".

"לא נשכח ולא נסלח לביניש את ההתעללות שלה ושל חבריה השופטים במפגינים נגד גירוש גוש קטיף. באופן מדהים אותם שופטים ששחררו אנסים, סוחרי סמים, ופורעים ערבים מהמעצר בשל הפסיקה כי מעצר הוא חריג שבחריגים, זרקו לבתי מעצר לתקופה ארוכה נערים ונערות ללא עבר פלילי שכל חטאם הייתה מחאות נגד הגירוש", הוסיף בן ארי בביקורת.

"בייניש התבלבלה, וחשבה שהיא נבחרה לעמוד בראשות הממשלה ואילו הכנסת והממשלה הם כלי משחק של בית המשפט העליון", הוסיף בן ארי, שהביע תקווה כי "מערכת המשפט תמלא את תפקידה ההוגן והשוויוני במדינה דמוקרטית והמסר שייצא מבית המשפט העליון הוא שכולם שווים, אנשי ימין, כמו שמאלנים, מתנחלים כמו ערבים".

גם ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ הביע היום שמחה די מופגנת נוכח פרישתה של בייניש. "במסורת היהודית נכתב כי 'חייבים לברך על הרעה כמו שמברכים על הטובה'. בינייש ניהלה שנים מלחמות נגד ערכים מקודשים, יהודה ושומרון... לקחה את הנקודה הטפלה והפכה אותה לעיקרית", אמר כצל'ה ב"כנס ירושלים".

כצל'ה מתח ביקורת על כך שבייניש התנהלה כ"שופטת שלא נבחרה לניהול המדינה, אך ניכסה לעצמה כוח לנהל את המדינה, ביטלה חוקים חשובים, סימנה מטרה ונעצה את החיצים. לקחה את החוק לידיים - מי הרשה לה? היא לא נבחרה. בית המשפט העליון אינו רשאי לבטל חוקים עליהם החליטו נציגי העם".