בירה ונשירה בהשגחת "בית הלל"

חוג הרבנים החדש משיק מיזם ראשון במסגרתו ישתתפו חבריו במספר מסיבות כשרות, כולל ריקודים נפרדים ואפילו סטנדאפ, זאת כמענה לצעירים דתיים הפונים עד היום למסיבות חילוניות

חדשות כיפה אורי פולק 28/02/12 09:57 ה באדר התשעב

בירה ונשירה בהשגחת "בית הלל"
pedrosimoes7-cc-by, צילום: pedrosimoes7-cc-by

כשקבעו את ימי הפורים, לא בהכרח חשבו על צעירי הציונות הדתית, אשר מוצאים עצמם מדי שנה מתלבטים באשר לבילוי החג. האדוקים מביניהם פונים לישיבות ולמדרשות (עד לגיל שגם זה כבר נמאס), ה"לייטים" מחפשים את המסיבות החילוניות המתונות יותר. בין לבין חיים אלפי צעירים אשר מבקשים להם מסיבת פורים משמחת, באווירה כשרה למדיי, מבלי להצטופף אל חדרי אוכל מלאי בייני"שים שיכורים כלוט.

אל התווך הזה נכנס חוג הרבנים החדש "בית הלל", אשר משיק מיזם ראשון לקראת ימי הפורים שיצוינו בשבוע הבא. באמצעות הרשת החברתית פייסבוק, הצליחו רבני "בית הלל" ליזום ולהפיק מסיבות כשרות לדתיים, במספר מוקדים מרכזיים בישראל, זאת כמענה למציאות בה צעירים דתיים רבים פונים בפורים למסיבות חילוניות המנוגדות לרוח היהדות. נכון לעכשיו מדובר על מסיבות שיתקיימו בירושלים, רעננה, פתח תקווה ובית שמש.

הרב רונן נויברט, מראשי חוג הרבנים החדש, הסביר לכיפה כי "ביקשנו לפתור את הבעיה שחבר'ה צעירים שאינם בישיבות ובמדרשות, אין להם מענה ומקום אמיתי לחגוג את פורים. התופעות שהולכות ומתגברות אלו מסיבות שאינן ברוח היהדות, של ריקודים מעורבים ואווירה לא הולמת את רוח החג. אנחנו כבר יודעים על מסיבות מאוד גדולות באזור המרכז ובכך ביקשנו בעצם לייצר להן אלטרנטיבה".

לשתות עם הרבנים (צילום: דוד וילדר)

הקונספט הוא ברור: המסיבה מיועדת לצעירים וצעירות כאחד, ברוח פורימית שבמרכזה "טיש" עם רבנים ורבניות מ"בית הלל". ריקודים מופרדים וסטנדאפ הם רק חלק מהתוכנית האומנותית העשירה שמתכננים רבני "בית הלל", שאפילו מוכנים לחשוב על אלכוהול. "במסיבות נגיש שתייה חריפה, אך בצורה שקולה ומדודה. לא נאפשר שכרות מלאה והתפרקות", מבטיח הרב נויברט.

"אנחנו לא מבקשים להיות 'משגיחי כשרות' ולכפות את הצעירים למסגרת שאנחנו נתאים להם", מסביר הרב נויברט, שמדגיש כי כוונת חוג הרבנים הייתה "לאפשר לחבר'ה הצעירים הדתיים גם לחוות את החג מצד אחד ומצד שני לא ללכת למקומות בלתי כשרים ובלתי צנועים לחלוטין. להציע להם מקומות ומסיבות בהן הם יוכלו לקחת חלק".