תוכנית בנט: מתווה מדיני-מעשי לסיפוח 60% מהשטחים

מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר מפרסם את "תוכנית ההרגעה" שתכליתה פתרון ישים לסכסוך הישראלי-פלסטיני. בתוכנית: החלת ריבונות על השטחים, הסרת מחסומים ביו"ש ופיתוח כלכלי משותף

חדשות כיפה אורי פולק 23/02/12 13:13 ל בשבט התשעב

תוכנית בנט: מתווה מדיני-מעשי לסיפוח 60% מהשטחים
Hamed Saber -cc-by, צילום: Hamed Saber -cc-by

נפתלי בנט, לשעבר מנכ"ל מועצת יש"ע, מפרסם היום (ה') תוכנית מדינית חדשה אשר גובשה על ידו לאחרונה עם מומחי ביטחון ואישי ציבור. תחת הכותרת "תוכנית ההרגעה", מציע בנט פתרון ישים לסוגיות המדיניות העומדות על סדר יומה של ישראל ועיקרן התמודדות עם הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

"אין מישהו מאתנו במחנה הלאומי שלא שומע את השאלה: 'בסדר, הבנו שמדינה פלסטינית זה רע. אבל מה הפתרון שלכם? מה אתם מציעים?'. האמת, צודקים. ב"שוק הרעיונות" כיום רצים שני פתרונות בלבד: או הקמת מדינה פלסטינית על מרבית שטחי יהודה ושומרון או סיפוח מלא של יהודה ושומרון על שני מיליון הערבים שבתוכם", ציין היום בנט.

לדבריו, "הציבור מבין כיום ששני הפתרונות הללו אינן ישימים ושניהם מסכנים את עתידה של מדינת ישראל מסיבות ביטחוניות, דמוגרפיות וערכיות. הגיע הזמן להציג פתרון שפוי שמשרת את האינטרסים של מדינת ישראל".

בנט טוען כי התוכנית אותה הוא מתווה, שעדיין נמצאת בתהליכי גיבוש, "אינה מתיימרת לפתור "אחת ולתמיד" את כלל הבעיות, כי פתרון כזה לא קיים". לדבריו, "יוזמה זו, צנועה הרבה יותר במטרותיה, מעניקה לישראל שלושה יתרונות: נטילת הנכסים החיוניים עבורנו, חיזוק מעמדנו הבינלאומי על ידי נטרול מוחלט של טיעון ה"אפרטהייד", ויצירת תנאי שטח יציבים ובני-קיימא עשרות שנים קדימה. יתרונה המוחץ - היא מעשית".

בנט מציע בתוכנית את החלת הריבונות הישראלית על השטחים הישראלים ביהודה ושומרון, באופן חד-צדדי. "ישראל תיטול יוזמה ותבצר את האינטרסים החיוניים שלה: בטחון לגוש דן ולירושלים, שמירה על ההתיישבות וריבונות באתרי מורשת ישראל. העולם לא יכיר בריבונותנו שם כפי שאינו מכיר בריבונותנו בכותל המערבי, בשכונות רמות וגילה שבירושלים וברמת הגולן. העולם יתרגל לכך עם השנים", הוא טוען. לדבריו, השטחים שיסופחו יצרו רצף טריטוריאלי ישראלי שיאפשר ביטחון טוב יותר לאזרחי ישראל.

עוד מציע בנט "אזרוח מלא של 50,000 הערבים החיים בשטחים הישראלים המסופחים", זאת כדי "לשמוט לחלוטין את הקרקע מתחת לטיעון האפרטהייד". לדבריו, "על פי מתווה זה אף ערבי ואף יהודי לא מגורש מביתו". במקביל מציע בנט "אוטונומיה מלאה עם רצף תחבורתי בשטחים שבשליטת הרשות הפלסטינית", כזו המאפשרת לתושבים הערבים להגיע לכל נקודה ביו"ש, ללא מחסומים או חיילים. "כמו שאנו לא אוהבים לעמוד בפקקים ארוכים, כך גם הערבים. יצירת רצף כזה אינה דבר פשוט, אך בהשקעה חד-פעמית של מאות מיליוני דולרים ניתן להגיע לכך. נשפר את חייהם של הערבים, ונסיר מאתנו לחץ בינלאומי והומניטרי מיותר", הוא מסביר.

בנט מתנגד בתוכניתו לתוכנית השיבה הפלסטינית וטוען כי קידומה תהווה "אסון דמוגרפי בלתי הפיך". "אין להסכים לכניסת אף פליט לשטחי יו"ש. צאצאי הפליטים חייבים להיקלט בארצות מגוריהם, ובכל מקרה לא בשטח שממערב לירדן", הוא מציין. לטענתו, "התנאי להצלחת כל התכנית הוא שקט בשטח. השקט מושג רק בגלל שצה"ל הוא השולט העליון בשטחי יו"ש. אם צה"ל יצא, החמאס ייכנס. כך קרה בעזה עם החמאס, ובדרום לבנון עם החיזבאללה".

רצועת עזה נותרת מחוץ לתוכניתו של בנט, שטוען כי חיבור בין עזה ליהודה ושומרון "יזרים את כל צרותיה של עזה לתוך יהודה ושומרון השקטים. עזה מסתפחת בהדרגה למצרים. זה כבר קורה. אל לנו לקחת אחריות עליה". כמו כן הוא טוען כי השקעה כלכלית מאסיבית לדו-קיום בפועל של ישראלים וערבים בשטח, שתכליתה בניית מחלפים, שיפור תשתיות ואזורי תעשייה משותפים, תיצור שיפור ממשי ומשמעותי בחייהם של שני הצדדים.

בנט מסכם את תוכניתו בקריאה לכך ש"הגיע הזמן למחשבה רעננה בה מוותרים על המושלם למען הטוב. הגיע הזמן שמדינת ישראל תיטול את היוזמה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן