הרב שטיינזלץ יקבל את עיטור נשיא המדינה

העיטור הייחודי, המוענק זה השנה הראשונה, יוענק לרב עדין אבן ישראל על "תרומתו הייחודית ויוצאת הדופן לעולם החינוך והתרבות היהודי"

חדשות כיפה אורי פולק 09/02/12 11:43 טז בשבט התשעב

הרב שטיינזלץ יקבל את עיטור נשיא המדינה
יחצ, צילום: יחצ

הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) יקבל את עיטור נשיא המדינה, המוענק לראשונה בתולדות ישראל - כך הוחלט היום (ה') על ידי הוועדה המייעצת בה חברים הנשיא המכהן שמעון פרס, הנשיא לשעבר יצחק נבון ונשיא בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר.

הרב שטיינלזץ, חתן פרס ישראל למדעי היהדות לשנת 1988, זוכה בפרס "על תרומתו הייחודית ויוצאת הדופן לעולם החינוך והתרבות היהודי ועל היותו דוגמא ומופת ליצירתיות ולחזון". הרב שטיינלזץ עומד כיום בראש "מרכז שטיילנזץ" העוסק בהנחלת ערכים יהודיים ולימודי תלמוד, כמו גם בראש המכון הישראלי לפרסומים תלמודיים שהוקם על ידו בשנת 1965 ובאמצעותו פרסם את ביאורו לתלמוד הבבלי. כמו כן הוא משמש נשיא מוסדות החינוך "מקור חיים".

עיטור הנשיא מוענק זה השנה הראשונה לאנשים פרטיים וארגונים שתרמו תרומה ייחודית ויוצאת דופן לחברה במדינת ישראל, לתדמיתה בעולם ומהווים דוגמא ומופת ליזמות, חדשנות, יצירתיות וחזון. הענקת עיטור מעין זה היא מסורת הנהוגה בקנדה, בצרפת ובאיטליה, בהן מקובל להעניק אותות הערכה והוקרה על ידי נשיאי המדינות.

הנשיא פרס אמר היום כי הוא גאה לפתוח במסורת בה מוענקת הערכה והוקרה ליחידי סגולה בישראל. "בגרתי די כדי לדעת שאנשים הם לא פחות חשובים מרעיונות. העולם למד לומר תודה, הגיע העת שגם אנחנו נודה לאנשים משכמם ומעלה, אנשים המשמשים דוגמא לדור הצעיר, כדי שנעביר את המסר שכל אדם יכול להיות גדול כגודל המעשה שיעשה או הרעיון שיהגה". פרס אמר לזוכים כי הם "מהווים דוגמא ומופת לכולנו. לכבוד הוא לנו להעניק לכם את עיטור הנשיא היום".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן