"השתלטות החרדים היא שמעכבת מינוי דיינים"

בארגון "מבוי סתום" הגיבו לדברי הרב הראשי מצגר, שטען כי בית הדין הרבני הגדול כלל איננו מתפקד בשל עתירות ארגוני הנשים. "רוב הדיינים מדירים נשים ומוציאים מתחת ידיהם פסיקות הזויות", טוענת עו"ד כהנא-דרור

חדשות כיפה אורי פולק 31/01/12 17:01 ז בשבט התשעב

"השתלטות החרדים היא שמעכבת מינוי דיינים"
usharf-cc-by-sa, צילום: usharf-cc-by-sa

השתלטות המגזר החרדי על הוועדה למינוי דיינים, היא למעשה הסיבה לעיכובים המתמשכים במינוי דיינים חדשים לבתי הדין, מה שמביא לשיתוק בתי הדין - כך טוענת היום (ג') עו"ד בתיה כהנא-דרור, מנכ"לית ארגון הנשים הדתיות "מבוי סתום", בהתייחס לדברי הרב הראשי יונה מצגר שהאשים היום את ארגוני הנשים בהתנהלות חסרת אחריות המביאה לעיכוב מינויי דיינים ולמעשה לשיתוק התנהלות בתי הדין.

כפי שדווח בכיפה, בכנס דיינים שהתקיים אמש טען הרב מצגר כי בית הדין הרבני הגדול מצוי כיום ב"מצב הגרוע בתולדותיו אי פעם". הרב מצגר האשים את ארגוני הנשים שעתרו לבג"ץ בבקשה לעכב את פעילות הוועדה לבחירת דיינים, וטען כי "עד היום ישבו בגוף הבוחר את הדיינים נשים מטעם לשכת עורכי הדין. לפני כחודשיים נערכו בחירות בלשכה, והוחלט שהחברים בוועדה מטעמם יהיו גברים. זו בחירה שלהם שלא קשורה אלינו, ובכל זאת תקפו אותנו ועתרו לבג"ץ, שהורה להפסיק את ההליך".

לטענת כהנא-דרור, "הוועדה למינויי דיינים, שאמורה לייצג את האינטרס הציבורי הכללי, הפכה בשנים האחרונות להיות גוף הנשלט לחלוטין על ידי המגזר החרדי, אם באמצעות הפוליטיקאים החברים בה, ואם באמצעות נציגי בית הדין הגדול ושני הרבנים הראשיים החברים בוועדה". כיוון שכך, מנכ"לית "מבוי סתום" טוענת כי בהתאם לכך "מתמנים דיינים בעלי גישות קיצוניות המדירים נשים, אינם מכירים בזכויותיהן, מרחיבים את בעיית סרבנות הגט ומוציאים תחת ידם פסיקות הזויות".

כהנא-דרור טוענת כי בוועדה למינוי דיינים חברים כיום שבעה נציגים חרדים, מתוך עשרה חברים. "אלה נחשבים רוב מוחלט עבור בחירת כל מועמד", היא מסבירה וטוענת כי שריון מקומן של נשים בוועדה הינו "בעל חשיבות לטווח הארוך לתפקודה התקין של הוועדה ולאיזון חוסר השוויון הקיים בהליך הגירושין".

לדבריה, "דרישה זו באה על רקע המצב, בו כל אישה חמישית במדינת ישראל מבן הנשים המתגרשות, נתקלת בסרבנות גט ובסחטנות ללא יכולת מוצא מהנישואים".

כהנא-דרור קראה לשרים ולחברי הכנסת להצביע בעד הצעת החוק הקוראת לשיריון מקומות לנשים בוועדה למינוי דיינים, תוך שהיא מביעה תקווה כי "השיקולים הפוליטיים הצרים לא ידחקו את האינטרס הציבורי למען גירושין הוגנים במדינת ישראל וכי הדיבורים של נבחרינו כנגד 'הדרת נשים' לא יהיו מס שפתיים בלבד, אלא יעמדו להם בשעת מבחן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן