רגע לפני כניסת השבת: הטיסה נחתה, הנוסעים הובהלו לבית מלון

המרוץ לקידוש: בעקבות תקלה טכנית, נוסעיה הדתיים של טיסת "אל-על" מלונדון נחתו בתל-אביב דקות לפני כניסת השבת. אמבולנס של זק"א פינה את דרכם לבית מלון ששכרה החברה

חדשות כיפה אורי פולק 22/01/12 18:41 כז בטבת התשעב

רגע לפני כניסת השבת: הטיסה נחתה, הנוסעים הובהלו לבית מלון
ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה ללא זכויות

עשרות נוסעים דתיים בטיסת "אל-על" מלונדון לתל-אביב ביום שישי האחרון, הרגישו כמו במרוץ נגד השעון, זאת לאחר שטיסתם התעכבה ונחתה בישראל כחצי שעה לפני כניסת השבת. במה שנראה כמו מבצע צבאי של ממש, הובהלו כ-40 נוסעים דתיים אל בית מלון בבני ברק, אליו צעדו גם באופן רגלי, ממש בתוך כניסת השבת.

אילן גאלדור, אחד הנוסעים בטיסה, סיפר לכיפה כי "הטיסה תוכננה לנחות בישראל בחמישי בערב ובפועל התעכבה במשך שעות ארוכות, לפחות כשש שעות, בשל תקלה במטוס". גאלדור ציין כי "נוסעים דתיים רבים ירדו בלונדון והעדיפו לעשות את השבת באנגליה בשביל לא להסתכן בחילול שבת. נוסעים אחרים, שלא הייתה לא ברירה אחרת, סמכו על 'אל-על' שטענו כי הטיסה תגיע לפני כניסת השבת".

לדברי גאלדור, "אל-על" העמידה לטובת הנוסעים הדתיים בית מלון בבני ברק, אליו הגיעו חלק מהנוסעים בהליכה רגלית. "אני בעצמי תפסתי מונית עם נהג גוי שהקפיץ אותי לבית שמש. הגעתי לעיר כרבע שעה לאחר כניסת השבת, באותו טווח של 18 דקות המותר על פי ההלכה, ומאז המשכתי ברגל לכיוון הבית", הוא מתאר.

גם הגרעין התורני בלוד, ששמע על העיכוב בטיסה, פנה אל הנוסעים והציע להם להתארח לשבת בעיר. "קיבלנו מהםSMS שאומר שהם ערוכים לקליטה של עשרות אורחים תוך זמן קצר", מספר גאלדור. "הופתענו מרוחב הלב והדאגה לאנשים שהם כלל לא מכירים אותם. ההיענות הייתה מדהימה, אך בסופו של דבר מצאנו פתרונות אחרים בזכות הפעילות של "אל-על".

ב"אל-על" ציינו כי "הטיסה התעכבה בשל תקלה טכנית, שצוות המטוס חשב כי היא תתוקן במקום. למעשה, תיקון התקלה ארך זמן, כשהצפי היה לנחיתה ב16:15. השבת נכנסה, על פי שעון תל אביב, ב-16:42. בפועל המטוס נחת ב-16:24, כשהרב של "אל-על" וסמנכ"לית השירות, פנו עם צוות שלם אל המטוס ופעלו במיידיות על מנת להוציא את שומרי השבת במהירות דרך ביקורת הגבולות אל האוטובוס שלקח אותם לבני ברק".

ב"אל-על" הוסיפו כי רכב של זק"א פילס את דרכו של האוטובוס תוך הפעלת סירנות, ישירות אל בית המלון שאירח את הנוסעים. "הנוסעים הגיעו בשעה 17:00 אל מחלף תל השומר, ממנו צעדו רגלית כחצי שעה אל בית המלון. במוצאי השבת, דאגנו לנוסעים למיניבוס שהחזיר אותם לשדה התעופה, לאיסוף הכבודה האישית שלהם", נמסר מהחברה.