הרב מלמד: לא להתגייס, עד שתבוטל הפקודה המחייבת שירת נשים

ראש ישיבת הר ברכה, הרב אליעזר מלמד, קרא לתלמידיו לדחות את גיוסם לצה"ל עד שהמטכ"ל יבטל את החלטתו לפיה חיילים דתיים יחויבו להשתתף בטקסים רשמיים, גם אם הם כוללים שירת נשים

חדשות כיפה אורי פולק 17/01/12 13:34 כב בטבת התשעב

הרב מלמד: לא להתגייס, עד שתבוטל הפקודה המחייבת שירת נשים
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

ראש ישיבת הר ברכה, הרב אליעזר מלמד, קורא לתלמידיו לדחות את גיוסם לצה"ל בעקבות החלטת המטכ"ל המחייבת חיילים דתיים בהשתתפות בטקסים רשמיים הכוללים שירת נשים.

בראיון לרדיו "גלי ישראל" אמר הרב מלמד כי "לא ניתן להשלים עם החלטה של פורום מטכ"ל לחייב את החיילים לשמוע שירת נשים בטקס רשמי ולכן אפשר להתגייס ולסרב פקודה, ואפשר לעצור (את הגיוס - א.פ) כמחאה ציבורית עד שזה יתוקן".

ראש ישיבת הר ברכה הסביר כי האיסור לשמוע קול אישה זהה בחומרתו, לדעת רוב הפוסקים, לאכילת בשר בחלב. לדעתו, החלטה ברורה שיקבלו כמה שיותר צעירים, תבהיר לצה"ל כי הפקודה בנושא הייתה טעות - ועל כן על המפקדים לחזור בהם מההחלטה. "השירות בצבא הוא מצווה שאין לוותר עליה", טען הרב מלמד, שהבהיר עם זאת כי "דחייה זמנית של הגיוס שנעשית על מנת לתקן את המצב הקיים - לגיטימית מפני שאין להשלים עם שום כפייה".

דבריו של הרב מלמד מגיעים על רקע עצומת בני הישיבות שפורסמה היום בקריאה דומה. כפי שדווח בכיפה, עשרות בני נוער מישיבות ההסדר חתמו על עצומה מקונת בה הם מצהירים כי כל עוד לא תשתנה המדיניות בצה"ל, הם לא יתגייסו לשירות צבאי "כי פקודותיו של בורא העולם קודמות לפקודותיו של כל גורם בשר ודם".

הצעירים כתבו בעצומה כי "בעבר נקבעו בצה"ל פקודות מטכ"ל שאפשרו לכל חייל לשמור מצוות בעת שירותו, ובמסגרת זו אכן שירתו ומשרתים בצה"ל אלפים רבים של חיילים שומרי תורה ומצוות, בנאמנות ובמסירות", מציינים חותמי העצומה, שמבהירים כי "לצערנו, בפרט בתקופה האחרונה, מתחוללים תהליכים שבמסגרתם מנסים לפקוד על חיילים לעבור על מצוות התורה בכפייה... דבר זה מדאיג אותנו מאוד, ואנו מצהירים כי כל עוד לא ייפסקו הניסיונות הללו, לא נוכל להתגייס לצה"ל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן