הרב ליאור: אז מה אם נשים לא מרצות, אישה מכהנת כרמטכ"ל?

הרב דב ליאור תקף את ארגון הנשים הדתיות "קולך" על פעילותן נגד כנס פוע"ה. "שיעשו כנס משלהן, הן לא מרשות לציבור אחר לחיות את חייו כפי שהוא רוצה", הוא טוען

חדשות כיפה אורי פולק 12/01/12 14:19 יז בטבת התשעב

הרב ליאור: אז מה אם נשים לא מרצות, אישה מכהנת כרמטכ"ל?
יחצ, צילום: יחצ

הרב דב ליאור, רב היישוב קריית ארבע-חברון, תוקף היום (ה') את ארגוני הנשים ובראשן ארגון הנשים הדתיות "קולך", על שפעלו נגד כנס פוע"ה שהתקיים אתמול, זאת מפני שהרצו בו גברים בלבד.

"מה רוצות הנשים האלו? שיעשו לעצמם כנס משלהן ויביאו מרצות. איפה חופש הביטוי? איפה הדמוקרטיה? הם לא מרשים לציבור אחר לחיות את החיים שלו לפי איך שהוא רוצה", טען הרב ליאור, בתשובה שהתפרסמה באתר "ישיבה".

הרב ליאור הסביר כי "הציבור שבא לכנס של מכון פוע"ה הוא ציבור המקפיד על גדרי צניעות. זה כבר שנים על גבי שנים שמכון פוע"ה עורך כנסים ומקפיד על גדרי צניעות. הם רוצים לכפות את דעתם על זה? איפה חופש הביטוי, לשיטתם?"

הרב ליאור הוסיף כי הוא "מניח שכל הנשים שבאות לכנס, חשובים להם גדרי הצניעות. כמו שבבית כנסת לא יושבים ביחד". הוא חתם את תשובתו בתמיהה: "אז מה אם אין מרצות נשים, יש רמטכ"ל אישה?".

דבריו של הרב ליאור מצטרפים לעמדתו של הרב זלמן מלמד, שטען כי "ארגון 'קולך' חוצה קווים אדומים" וכיוון שכך, לדבריו, "הוא מוציא את עצמו ממסגרת הציבור הדתי".