ראש הסגל החדש בבית הלבן: ג'ק לו - יהודי אורתודוקסי

בארה"ב עסוקים בעניין שמירת השבת של ראש הסגל החדש, לאור התפקיד האינטנסיבי העומד לפתחו. ואולם לו, שהתייעץ עם רבו, הרגיע: מותר לי לענות לטלפונים במקרים דחופים

חדשות כיפה אורי פולק 10/01/12 09:13 טו בטבת התשעב

ראש הסגל החדש בבית הלבן: ג'ק לו - יהודי אורתודוקסי
United States Department of State, צילום: United States Department of State

ג'ק לו, שנכנס השבוע לתפקידו כראש הסגל בבית הלבן, הינו יהודי שומר מצוות ואורתודוקסי, הנחשב ליהודי הבכיר ביותר בממשל נשיא ארה"ב המכהן, ברק אובמה. מינויו של לו מעסיק את האמריקאים, במיוחד את הקהילה היהודית בארה"ב, שרואה בתפקיד זה עמדת כוח מול ממשל אובמה, בשנת הבחירות המאתגרת הצפויה ב-12 החודשים הקרובים.

המועצה היהודית הדמוקרטית הלאומית ברכה על מינויו של לו, כשמנכ"ל הארגון, דיוויד האריס, אמר כי "בעבודתו במשרד התקציב של הבית הלבן, ג'ק לו חי על יום-יום את הערכים היהודיים שלו - כשעבד לחזק את הכלכלה ולהבטיח שהקיצוצים הכואבים בתקציב לא יפגעו באמריקאים במצוקה. למר לו יש ניסיון עמוק במשרד החוץ ובבית הלבן, וזה נפלא לשמוע שהנשיא ברק אובמה בחר בו להוביל את הסגל שלו. אנו מאחלים לג'ק מזל טוב מכל הלב".

לו, השומר שבת חרף התפקיד הקריטי אותו הוא ממלא, התייעץ עם רבו שהתיר לו לענות לטלפונים דחופים מהנשיא, היות ומדובר בפיקוח נפש. סוגיית שמירת השבת עלתה כבר בתקופה בה שימש כסגנה של שרת החוץ הילארי קלינטון, שהתקשרה אליו בשבת - אך הוא סירב לענות. קלינטון התעקשה, התקשרה אל הדיבורית, ואמרה: "אני יודעת שהיום שבת, אבל זה דחוף ואלוקים יבין".