הרב מדן: נעלבתי מהחלטת הרמטכ"ל, זו הטלת חשד שווא ברבנים

ראש ישיבת הר עציון מבקר את ההחלטה לפקח באופן הדוק על ביקורי רבנים-תלמידים בצה"ל וטוען כי היא פועל יוצא של "הקמפיין התקשורתי האלים נגד הדרת נשים"

חדשות כיפה אורי פולק 03/01/12 13:50 ח בטבת התשעב

הרב מדן: נעלבתי מהחלטת הרמטכ"ל, זו הטלת חשד שווא ברבנים
נעמן קם, צילום: נעמן קם

הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון, מבקר את החלטת הרמטכ"ל בני גנץ לפיקוח הדוק על ביקורי רבנים-תלמידים בצה"ל, לאור ההחלטה כי נציגי הרבנות הצבאית ילוו מעתה ואילך כל ביקור מהסוג הזה.

כפי שדווח בכיפה, אמש (ב') אימץ הרמטכ"ל את החלטת הצוות שבחן את השירות המשותף בצה"ל וקבע, לראשונה בתולדות צה"ל, כי מפגשי רבנים, ראשי ישיבות ומכינות, עם תלמידיהם החיילים, יאושרו מבעוד מועד על-ידי הרב הראשי לצה"ל. כמו כן, בכל מפגש שכזה יהיה נוכח נציג מהרבנות הצבאית, אשר יוודא כי הוא מבוצע בהלימה לרוח צה"ל.

הרב מדן, הנוהג לעתים תכופות לבקר את תלמידיו המשרתים בצה"ל במסלול ה"הסדר", טוען בשיחה עם כיפה כי "מערכת היחסים הטובה בין הצבא לבין החיילים שומרי המצוות בכלל ותלמידי ישיבות ההסדר בפרט, עומדת במשך זמן רב בכבוד רב במבחני הזמן והאירועים השונים, למעט חיכוכים בודדים, שטבעי שייקרו, וחבל שהם מנופחים בתקשורת מעבר לפרופורציה נכונה".

הרב מדן מסביר כי "גם צה"ל וגם ראשי הישיבות והמחנכים פעלו ללא ליאות להקטין את מקרי החיכוך למינימום, ובעיקר להחדיר כמה שיותר מוטיבציה בחיילים להשקיע ככל יכולתם בשירותם ובנאמנותם לצה"ל. מאמצים אלו נתנו בעבר ונותנים גם היום פירות יפים".

עם זאת, ראש ישיבת הר עציון מעריך כי "הבהלה שאחזה את הציבור בעקבות הקמפיין האלים נגד הדרת נשים, קמפיין שלא היה נקי מהסתה ומיצירת איבה לשמה, השפיעה גם על ההחלטה שלא לאפשר לרבנים המחנכים בישיבות להיפגש עם תלמידיהם בצה"ל בלא פיקוח חיצוני, ויש להצטער על כך". עוד טוען הרב מדן כי "ההחלטה מדיפה ריח לא נעים של חשד שווא ברבנים, של הצרת צעדים שהיה בהם בעיקר רצון טוב ושל עלבון".

"אנו נשארים נאמנים לצה"ל ולמשימות של תלמידינו ולמשימותינו בהקטנת החיכוך הנובע מאמונות שונות ולעתים גם מערכים שונים", מוסיף הרב מדן שמסכם ואומר כי "נמתין לימים טובים יותר שצה"ל יידע להבחין בהם הבחנה נאותה יותר בין חיילים הנאמנים למשימותיו ללא תנאי לבין המנהלים קמפיינים של הסתה על גבו".