הרב דרוקמן בעד החלטת גנץ: "הרבצ"ר יאשר הביקורים"

יו"ר איגוד ישיבות ההסדר, הרב חיים דרוקמן, לא מתרגש מההחלטה לפקח על ביקורי רבנים-תלמידים בצה"ל. "אין שום בעיה איתה, רבנים שמסיתים בצה"ל באמת לא צריכים לקבל אישור כניסה"

חדשות כיפה אורי פולק 03/01/12 10:21 ח בטבת התשעב

הרב דרוקמן בעד החלטת גנץ: "הרבצ"ר יאשר הביקורים"
יחצ, צילום: יחצ

"אני חושב שאין שום בעיה עם ההחלטה הזו של הרמטכ"ל", טוען הרב חיים דרוקמן, יו"ר איגוד ישיבות ההסדר ומרכז ישיבות "בני עקיבא", שדווקא מצדד בעמדתו של הרמטכ"ל גנץ. "לא צריך לעשות מזה סיפור כל כך גדול, הרי בסך הכל, אם רבנים היו משתמשים בשיחותיהם בצה"ל כדי להסית - הם באמת לא היו צריכים לקבל אישור כניסה", הוא מסביר.

כפי שדווח בכיפה, אמש (ב') אימץ הרמטכ"ל את החלטת הצוות שבחן את השירות המשותף בצה"ל וקבע כי פטור לחיילים משירת נשים יינתן רק מאירועי הווי. החיילים יחוייבו להשתתף בטקסים רשמיים ואירועים ממלכתיים. כמו כן החליט הרמטכ"ל, לראשונה בתולדות צה"ל, כי מפגשי רבנים, ראשי ישיבות ומכינות, עם תלמידיהם החיילים, יאושרו מבעוד מועד על-ידי הרב הראשי לצה"ל. כמו כן, בכל מפגש שכזה יהיה נוכח נציג מהרבנות הצבאית, אשר יוודא כי הוא מבוצע בהלימה לרוח צה"ל.

"בשורה התחתונה, לא יהיה שום שינוי משמעותי או מעשי בשטח. רבנים וראשי ישיבות, ראשי מכינות, ימשיכו להגיע כדי לשוחח עם תלמידיהם. זה טוב לכולם. מה שהוחלט הוא שהרב הצבאי הראשי יידרש לאשר את הביקורים הללו - והוא יאשר", סיכם הרב דרוקמן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן