תנועות הנוער הדתיות מתאחדות נגד פעולות "תג מחיר"

בני הנוער שישתתפו בכנס המאוחד יחתמו על עצומה המתנגדת לפעולות אלימות, ישירות או עקיפות, נגד צה"ל. בין התנועות המשתתפות: בני עקיבא, עזרא והצופים הדתיים

חדשות כיפה אורי פולק 26/12/11 16:43 ל בכסלו התשעב

תנועות הנוער הדתיות מתאחדות נגד פעולות "תג מחיר"
יחצ, צילום: יחצ

תנועות הנוער הדתיות התאגדו בקריאה ציבורית נגד פעולות "תג מחיר": מחר (ג') צפויים פעילי תנועות הנוער בני עקיבא, עזרא, הצופים הדתיים, נאמני תורה ועבודה ורעננים להשתתף בכנס ארצי בו יחתמו בני הנוער על הצהרה בהם ינוסחו "הקווים האדומים שאסור לעבור במחלוקת בתוך עם ישראל".

בהצהרה יתחייבו בני הנוער "שלא לפעול בצורה הנוגדת את מצוות 'ואהבת לרעך כמוך' או את רוחה. כלומר, לא להפעיל אלימות פיזית או מילולית כלפי אף יהודי ואפילו דעתו שונה משלנו". עוד יתחייבו בני הנוער שלא "להשחית שום חפץ השייך ליהודי אחר, ובכלל זה חפצים או רכוש השייכים לכלל ישראל, כמו רכוש מדינת ישראל".

"אנו מצהירים בזאת כי אנו מכבדים ומוקירים את צבא הגנה לישראל וכוחות הביטחון, ומעריכים את פועלם של אנשיהם השומרים יום ולילה על חייהם של אזרחי ישראל. אנו מתחייבים כי לעולם לא נפגע, חלילה, בהם או ברכוש הצבא ולעולם לא נפעל על-מנת לבזות את חיילי צה"ל", יתחייבו בני הנוער.

עוד נכתב בהצהרה כי "כל מחלוקת בתוך עם-ישראל צריכה להתברר באופן חיובי, נקודתי וענייני על-פי הכלל ההלכתי "אחרי רבים להטות". אנו מבינים שאווירת השנאה והפירוד הורסת אותנו מבפנים וקוראים ללמוד מטעויות העבר ולהילחם על שלמות העם".