תלמיד ישיבת ההסדר בצפת נעצר בהר הבית

השוטר שליווה את סיור הישיבה עצר לחקירה את אחד התלמידים, לאחר שהשתטח אל מול מקום הר הבית. ראש הישיבה: "בישראל, הר הבית מקודש רק לאיסלאם"

חדשות כיפה אורי פולק 22/12/11 13:25 כו בכסלו התשעב

תלמיד ישיבת ההסדר בצפת נעצר בהר הבית
אריאל הורוביץ, צילום: אריאל הורוביץ

פרסום ראשון: תלמיד ישיבת ההסדר בצפת נעצר הבוקר (ה') במהלך סיור שקיימה הישיבה בהר הבית. התלמיד נעצר בעקבות הערה שהגיש נגדו נציג הוואקף שהתלווה אל הסיור, לאחר שהשתטח אל מול מקום המקדש ונשא תפילה.

הרב אייל יעקבוביץ', ראש הישיבה, סיפר לכיפה כי "הישיבה הולכת בדרכם של החשמונאים, כשמדי שנה אנו עולים להר הבית בטהרה. אנחנו לא מדליקים במקום נרות, אלא מדליקים במקומן נשמות של יהודים. לצערנו, פעילות דתית אי אפשר לקיים במקום, מפני שהר הבית רק למראית עין נמצא בידינו. בפועל, בישראל, הר הבית מקודש רק לאיסלאם".

הרב יעקובוביץ' ציין כי "אחד התלמידים, ברגע של התעלות, השתחווה אל מול מקום בית המקדש. מייד נציג הוואקף פנה אל השוטר בקריאת שבר על המעשה וביקש ממנו לעצור אותו לאלתר. השוטר, בלית ברירה אחרת, לקח אותו לתחנת המשטרה במחוז ירושלים". חמישה שוטרים ליוו את התלמיד לחקירה בתחנה, שם נחקר במשך כשעה ולאחריה נפתח לו תיק פלילי.

"בעקבות האירוע הזה, הבנו כמה חשובים הביקורים שלנו בהר הבית. זה רק חיזק אותנו להתפלל, לשיר ולקרוא למען הקמתו של בית המקדש. גם בזמן החשמונאים היו יהודים שלא פעלו על פי החוק, ובגינו סבלו מהשלטונות. אז מה? בסוף הם נזכרו בדברי ימי ההיסטוריה", אמר הרב יעקובוביץ'.

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר בתגובה כי "הצעיר היהודי נעצר על ידי נציגי המשטרה לאחר שהשתטח בהר הבית, שלא על פי חוק. הוא נחקר במשטרה ובסיום החקירה הורחק לשבועיים מאזור מתחם הר הבית".