עו"ד הכהן: להגדיר את מבצעי "תג מחיר" כטרוריסטים

עו"ד אביעד הכהן, דיקאן מכללת "שערי משפט", מצדד בעמדתו של שר הביטחון לפיה יש להגדיר משפטית את מבצעי "תג מחיר" כארגון טרור. שר המשפטים יבחן היום את הסוגיה

חדשות כיפה אורי פולק 14/12/11 11:55 יח בכסלו התשעב

עו"ד הכהן: להגדיר את מבצעי "תג מחיר" כטרוריסטים
zeevveez-cc-by, צילום: zeevveez-cc-by

שר הביטחון אהוד ברק ביקש היום (ד') משר המשפטים יעקב נאמן, לבחון את הגדרתם של מבצעי פעולות "תג מחיר" כפעילי טרור. במסגרת ההתייעצות ייפגש שר המשפטים עם נציגי המשטרה, במטרה להגדיר ענישה חמורה למעשים אלו, זאת כדי להרתיע את פעילי הימין מלבצעם בעתיד.

הגדרת פעילי הימין כארגון טרור, יאפשר לנקוט נגדם בפעולות מניעה מיידיות בתחום המעצרים, כלי אשר ישמש בעיקר את המחלקה היהודית של שירות הביטחון הכללי.

דיקאן מכללת "שער משפט", ד"ר אביעד הכהן, אמר היום לכיפה כי "יש מקום לבחון ברצינות את הרעיון של שר הביטחון, אהוד ברק להגדיר משפטית את מבצעי תג מחיר כארגון טרור".

ד"ר הכהן התייחס בדבריו לעמדתו של שר הביטחון, אשר אמר היום בראיון לגלי צה"ל "מבחינה התנהגותית, אין ספק שזו התנהגות של טרור. הצורך לבחון את זה מבחינת משפטית נובע מעניין של ניסוחים: האם זה ארגון, האם זה אוסף של יחידים, איך ניתן להגדיר אותם במשותף". לדברי ברק, "צריך לפעול ובמהירות, כדי לא להשאיר ספקות לא להם ולא לקהילה הנורמטיבית ביהודה ושומרון, שהיא רוב רובה של האוכלוסייה".

עם זאת, ד"ר הכהן מסביר כי ברעיון המשפטי ישנם קשיים לא מעטים. "מבחינה משפטית, יהיה קשה להוכיח קיומו של "ארגון" בעל הירארכיה מסודרת, וכן בשל ההשלכות הדמוקרטיות הקשות שעשויות להיות להכרזה מעין זו בהיעדר תשתית ראייתית מספקת", הוא מסביר.