הועבר תקציב ישיבות ההסדר

משרד הביטחון הודיע על העברת תקציב 2011 של ישיבות ההסדר, בסך של 15 מיליון שקלים. איגוד ישיבות ההסדר: "העיכוב היה מיותר, נמנעה פגיעה קשה בישיבות"

חדשות כיפה אורי פולק 13/12/11 13:47 יז בכסלו התשעב

הועבר תקציב ישיבות ההסדר
יחצ, צילום: יחצ

משרד הביטחון הודיע אמש (ב') על העברת תקציב ישיבות ההסדר לשנת 2011, העומד על סך של 15 מיליון שקלים, זאת בתום מאבק ציבורי שהובילו ישיבות ההסדר.

כפי שדווח בכיפה, איגוד ישיבות ההסדר התריע באחרונה כי בשל אי העברת התקציב על ידי משרד הביטחון, ישיבות רבות עומדות בפני קריסה כלכלית. באיגוד ישיבות ההסדר הביעו חשש כי במשרד הביטחון לא משחררים את התקציב במטרה להשתמש בו כ"קלף מיקוח" מול ועדת הכספים ובכך להשיג תקציבים בתחומים אחרים.

בעקבות חשיפת הפרשה, פעלו חברי הכנסת זבולון אורלב ואורי אריאל כדי לזרז את העברת התקציב. ח"כ אורלב הגיש בשבוע שעבר שאילתא דחופה בנושא, שזכתה להתייחסותו של השר מתן וילנאי, שהבטיח כי התקציב יועבר בתוך כשבועיים. אמש, כאמור, התקבלה תשובה סופית בדבר העברת התקציב.

איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, אמר היום כי "העיכוב בהעברת התקציב היה מיותר וגרם לחוסר וודאות ולנזק לא מבוטל, חבל שרק באמצעות לחץ תקשורתי ופוליטי משרד הביטחון העביר ברגע האחרון את התקציב שמגיע על פי דין".

"בזכות פעילותם הנמרצת של חברי ועדת הכספים חברי הכנסת זבולון אורלב ואורי אריאל, נמנעה פגיעה קשה בישיבות שהפכו לסמל של השילוב בין הגנה על בטחון המדינה, יחד עם תרומה מכרעת לחיזוק זהות היהודית והערכית", הוסיף עוזרי, שציין כי הוא "מקווה ומאמין שבשנה הבאה התקציב יועבר בשלב מוקדם הרבה יותר בדומה לגופים הנוספים המתוקצבים על ידי משרד הביטחון".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן