בעקבות עתירת "אמונה": נדחה כינוס הוועדה למינוי דיינים

השופט אליקים רובינשטיין קבע כי הוועדה תתכנס רק לאחר הדיון בעתירת "אמונה", שקבלה על אי ייצוגן של נשים בוועדה. הוועדה צפויה להתכנס רק לאחר חנוכה הקרוב

חדשות כיפה אורי פולק 07/12/11 15:46 יא בכסלו התשעב

בעקבות עתירת "אמונה": נדחה כינוס הוועדה למינוי דיינים
יחצ, צילום: יחצ

הוועדה למינוי דיינים לבית הדין הרבני הגדול, תקיים דיון ראשון רק לאחר חג החנוכה, זאת בעקבות עתירתה של תנועת הנשים הדתיות "אמונה" בדבר אי ייצוגן של נשים בוועדת המינויים.

שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, קבע כי הישיבה, שתוכננה להתקיים ביום שישי הקרוב, תדחה עד לאחר דיון בעתירת "אמונה". "כידוע, עד לא מכבר כיהנו נשים, שאינן מכהנות בבתי הדין הדתיים השונים, בוועדה לבחירת דיינים. השאלה של ייצוג נשי מצד מי מהגופים הרלוונטיים ראויה אפוא להידון בפני היועץ המשפטי לממשלה, בלא שאטע מסמרות", קבע השופט רובינשטיין.

כפי שדווח בכיפה, עתירת "אמונה" הוגשה בטענה נגד העובדה שאין שום נציגות נשית בוועדה. "הועדה ללא נציגות נשית היא פגומה ומעוותת ושאי הכללת נשים בהרכב הוועדה, סותרת את העקרונות שבהכרזה על מדינת ישראל, את עקרונות והוראות חוק שיווי זכויות האישה ואת עקרונות חוק יסוד; כבוד האדם וחירותו, ואת הנורמות הנהוגות כיום בחברה ובמדינה", טענה התנועה.

יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה, הגדירה את כינוס הוועדה כ"מחטף" וציינה כי בכוונת הוועדה לממש עסקה פוליטית שנרקמה בין יו"ר מועצת לשכת עורכי-הדין לבין ח"כים מסיעת יהדות התורה. בתנועה התבססו על פרסומים תקשורתיים הגורסים כי אי הכללת אישה בוועדה היא פרי הסכמה מוקדמת של חברי הכנסת, שהתבקשו להתנגד לתיקון בחוק הועדה לבחירת שופטים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן