הרב שרקי: "המדינה צריכה להכיר בבני נח"

לדברי הרב שרקי קהילות רבות ברחבי העולם כבר קיבלו עליהן את שבע מצוות בני נח, ועל המדינה להכיר בהן בחוק, בדומה להכרה בדתות אחרות

חדשות כיפה אריאל הורוביץ 24/11/11 13:01 כז בחשון התשעב

הרב שרקי: "המדינה צריכה להכיר בבני נח"
באדיבות ברית עולם, צילום: באדיבות ברית עולם

"מעמדם של בני נח צריך להיות מוסדר בחוק של מדינת ישראל. על המדינה להכיר באלו שרוצים לקיים שבע מצוות בני נח כבני דת לגיטימית וחוקית", כך אמר אמש (ד') הרב אורי שרקי, ראש המחלקה הישראלית ב"מכון מאיר" ורב קהילת "בית יהודה", בכינוס של הארגון "ברית עולם - המרכז העולמי לבני נח". "כשם שאדם יכול להיות יהודי, נוצרי או מוסלמי, המדינה צריכה להכיר בכך שהוא יוכל להיות גם בן נח. זה דורש השתתפות של הרבנות הראשית ושל החקיקה במדינת ישראל, ואנחנו פועלים לקידום העניין". הרב שרקי רמז בדבריו כי גורמים במערכת הפוליטית משתפים פעולה עם היוזמה, אך אמר כי "עוד לא פנינו לראש הממשלה ולנשיא, ובינתיים אנחנו פועלים במישור של יחידים".

"שבע מצוות בני נוח" הם שבעה חיובים בסיסיים, אוניברסליים, שההלכה מטילה על אומות העולם. שבעת החיובים הם: איסור עבודה זרה, איסור על קללת האל, איסור רצח גילוי עריות וגזל, איסור אכילת אבר מן החי והחובה להקים מערכת משפט. ארגון "ברית עולם" מבקש לעורר את המודעות לשבע מצוות בני נח ולקיומן על ידי אומות העולם. במוקד פעילות הארגון עומד מערך הסברה, וכן שמירה על קשר רציף עם קהילות בני נח ברחבי העולם. "המטרה של הכנס הזה היא לחזק את התודעה של השליחות שקיבלנו לאנושות", אמר הרב שרקי, העומד בראש הארגון, "חלק מהותי מגאולת ישראל הוא הכרת מקומו של עם ישראל בעולם. שכחנו את הייעוד המקורי שלנו, ונוצר מצב תמוה, שבעיני סתם יהודי ירא שמיים, הגויים לא קיימים. יש לנו משימה חשובה, ומי שלא מוכן למלא את הייעוד שלו, בוגד בשליחות של האומה הישראלית".

(צילום: באדיבות ברית עולם)


בהתייחס להיבט המעשי, קרא הרב שרקי להקמת בתי מדרש לבני נח, וכן בית מדרש לרבנים שיעסוק בנושא. "אנחנו זקוקים כאוויר לנשימה לבית מדרש חי ופעיל שיעסוק בעניינים אלה", אמר, "יש להקים בית מדרש שבו רבנים ידונו בשאלות הלכתיות שעולות מהיוזמה הזאת, ויספקו מענה לאנשים שמעוניינים להיות בני נח. אומות העולם צמאות לדבר כזה. אנחנו מקבלים כל הזמן פניות ליצור טקס נישואין לבני נח, הגדה של פסח, טקס הלוויה. צריך גוף רבני-מרכזי שיעסוק בנושא הזה".

על פי ההלכה, נכרי שמתחייב בפני בית דין של שלושה דיינים לקבל על עצמו שבע מצוות בני נח, מוכר כ"גר תושב". הרב שרקי סיפר על מעמדי קבלת בני נח שהארגון מקיים ברחבי העולם, ואמר כי "יש להקים בכל קהילות ישראל מסלולים מקבילים לגיור, בתי דין שיסדירו את מעמדם של גויים שמעוניינים להיות בני נח. דיינים עוסקים בקידושין ובגיטין ובגיור, מדוע שלא יעסקו גם בקבלת בני נח? הגיע הזמן שכל הכוחות הפועלים בנושא הזה יתאגדו ויפעלו בידיים שלובות. אנחנו רואים מול עינינו התעוררויות ספונטאנית של אנשים ששום רב לא הגיע אליהם, ורוצים להיות בני נח. דברים גדולים לא קורים במקרה. מדובר בתופעה אוניברסאלית, ויד ההשגחה מתערבת ודורשת מאיתנו לפעול בנושא".