ישיבת "שבי חברון" ציינה 32 שנים להקמתה

אורח הכבוד של הערב החגיגי היה מפקד פיקוד המרכז, האלוף אבי מזרחי, שהתקבל בתשואות ובריקודים ואמר לבוגרי הישיבה כי הם "מהווים מרכבים משמעותי בחברה הישראלית ובצה"ל"

חדשות כיפה אורי פולק 21/11/11 12:54 כד בחשון התשעב

ישיבת "שבי חברון" ציינה 32 שנים להקמתה
יחצ, צילום: יחצ

ישיבת "שבי חברון" קיימה אמש (א') אירוע לציון 32 שנה להקמתה, בנוכחות אורח הכבוד של הערב, מפקד פיקוד המרכז, האלוף אבי מזרחי. נאומו של האלוף מזרחי הופרע על ידי פעילי ימין אשר מחו על הרחקת מספר מתיישבים מיהודה ושומרון בצווים מנהליים שנחתמו על ידי האלוף.

באירוע, שהתקיים בבנייני האומה בירושלים, השתתפו למעלה מ-1,300 מבוגרי הישיבה, תלמידיה וידידיה, ביניהם גם נשיא ומייסד הישיבה הרב משה בלייכר, יו"ר מועצת יש"ע דני דיין, ממלא מקום ראש הישיבה הרב חננאל אתרוג, ח"כ זבולון אורלב, ראש חטיבת חברון גיא חזות ובכירים נוספים.

מפקד פיקוד המרכז התקבל בתשואות ובריקודים ואמר לנוכחים כי "אם היינו יכולים לתת לעם ישראל לטעום כל שבוע במנות קטנות מהאווירה המיוחדת פה זה היה נותן לנו כוח להמשיך בדרך הארוכה שלנו בארץ הזאת וזה היה טוב לכל עם ישראל". האלוף מזרחי הוסיף כי הוא "שמח להיות אתכם כאן היום בערב החגיגי והמרגש הזה, ואני מברך אתכם לרגל 32 שנה להקמת ישיבת 'שבי חברון' מבחינת ושבו בנים לגבולם. הישיבה מהישיבות הוותיקות ומחלוצות הדרך המחנכת לאהבת העם והארץ ולבניינו. בוגרי הישיבה מהווים מרכיב משמעותי בחברה הישראלית כולה כמו גם בצה"ל".

(צילום: יחצ)



האלוף מזרחי ציין כי בוגרי הישיבה משתלבים בעשייה משמעותית בצה"ל ובתפקידי פיקוד המלאים ב"ערכים של אהבה, הקרבה ומסירות למען עם ישראל - ערכים אותם ספגו התלמידים בישיבה. יברככם שתמשיכו להגדיל תורה להעמיד תלמידים הרבה ושקול יעקב אשר מתנגן בבית המדרש יהיה קול של בניין אהבה ודרך ארץ".

הרב בלייכר, נשיא ומייסד הישיבה, אמר "בדור שלנו, בקץ המגולה, מתגלה המדרגה הכללית של מדינת ישראל, ממשלת ישראל וצבא הגנה לישראל. אנו אומה אחת שלמה עליה מופיע שם השם, אלוקי ישראל ובתוך העיר חברון. בדור שלנו מופיע לימוד התורה בישיבת שבי חברון. ברוך ה', בוגרי הישיבה ממשיכים ללמוד תורה לעומק ורבים מהם לומדים יחד עם רבנים מהישיבה. בוגרינו קובעים שיעורים קבועים ביניהם בירושלים - וזו המדרגה של כלל ישראל כולו בענווה. האומה צומחת כל רוממות הקודש בדבר האלוקי ישראל".

מפקד חטיבת חברון, אל"מ גיא חזות, הדגיש בדבריו את פעילותה החינוכית של "שבי חברון", כמקום "שלא שוכח ללמד גם דרך ארץ. זה אחד הדברים המדהימים ביותר שמובילים הרבנים בישיבה הזאת". הוא ציין כי ישראלים רבים נחשפים לעולם הדתי דרך השירות הצבאי, בו הם חולקים במשותף אותן משימות ואותם תנאים יחד עם בני ישיבות. "במקרים רבים זו הדרך היחידה בה חיילים אחרים יכירו את היהדות, דרך הנוער הנפלא של הציונות הדתית. אם נשאר מוסגרים בתוכנו וגם בשירות הצבאי, וגם בשירות הצבאי, אז אין לנו סיכוי בעולם", אמר.